ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוח חניכיים אסתטי

ניתוח חניכיים אסתטי נחשב לנפוץ יחסית בשנים האחרונות, מאחר והמודעות לחיוך המושלם רק הולכת וגדלה בעידן הנוכחי. כולם מעוניינים בחיוך של מיליון דולר, הנשקף אלינו מהפרסומות, הסדרות והסרטים השונים. אחת הדרכים לתרום לחיוך שלכם ולנראות האסתטית שלו, היא באמצעות פרוצדורות כירורגיות פלסטיות שנועדו לכסות שורשים חשופים או לעבות את החניכיים באזור בו החניכיים דקים. אנשים רבים סובלים מנסיגת חניכיים, כתוצאה מגורמים שונים. אנשים שנסיגת החניכיים שלהם אינה קשורה למחלת חניכיים, יכולים ליהנות מהיתרונות של ניתוח חניכיים אסתטי, שיספק להם קו חניכיים אחיד ובריא יותר. 

ניתוח חניכיים אסתטי

מהם ניתוחי חניכיים אסתטיים?

ניתוח השתלת חניכיים נחשב לניתוח אסתטי, מאחר והמטרה שלו היא לכסות את שורש השן או לעבות את החניכיים. ניתן להשתמש ברקמה מחלל הפה, או לחילופין ממקור חיצוני, על מנת להגדיל את כמות רקמת החניכיים ולהעניק לשיניים מראה אסתטי יותר. חשוב לזכור כי במקרים של נסיגת חניכיים, השיניים סובלות ממראה מוארך ופחות נעים לעין. כתוצאה מכך, החיוך פחות אסתטי והדבר עלול להשפיע על הדימוי העצמי והערך העצמי. מעבר לכך, כדאי לציין כי מחסור ברקמת חניכיים עלול להוביל לפגיעה ביציבות השיניים, הגברת הרגישות לקור או לחום והגברת הסיכון להתפתחות עששת ובסופו של דבר לפגיעה בלתי הפיכה בשיניים. לכן במקרים מסוג זה, מומלץ לעבור ניתוח השתלת חניכיים, על מנת לעצור את הנסיגה וליהנות מראה אסתטי יותר.

למה עושים ניתוח חניכיים אסתטי

אנשים רבים בוחרים לעבור ניתוחי חניכיים אסתטיים, במטרה לשפר את נראות החיוך שלהם וליהנות ממראה אסתטי יותר. יש לזכור כי בעידן המודרני החיוך שלנו מהווה את כרטיס הכניסה שלנו למקומות עבודה, חוגים חברתיים ואפילו זוגיות. אנשים רבים הסובלים מבעיות חניכיים או שיניים, נוטים לחייך פחות ולסבול מביטחון עצמי ירוד ודימוי עצמי בעייתי. הדבר עלול לפגוע באיכות החיים ולהשפיע על כל האספקטים השונים בחיים. לכן חשוב להכיר את האופציה של ניתוח חניכיים אסתטי, שיכול להחזיר לכם את הרצון לחייך.

למי זה יכול להתאים?

כל מי שסובל משיניים עם שורשים חשופים, המייצרים מראה פחות אסתטי, יכול לבדוק את האופציה של ניתוח חניכיים אסתטי. הניתוח יכול לשפר לא רק את הנראות של השיניים שלכם, אלא גם להפחית את רמת הרגישות שלהן ואף להקטין את הסיכון להמשך ההתדרדרות של נסיגת החניכיים. כמו כן, הניתוח יוביל להגנה על שורשי השיניים מפני עששת ויקטין את הסיכון לאיבוד השיניים, כתוצאה מחוסר יציבות, הנגרמת בעקבות מחסור בחניכיים, שנועדו לעגן אותן. כמובן שניתוח חניכיים חייב להתבצע אך ורק על ידי רופא שיניים המתמחה בתחום החניכיים, על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאות היעילות והמקצועיות ביותר. ניתוח מוצלח יאפשר לכם ליהנות מקו חניכיים סימטרי יותר וימנע מצב של שיניים "ארוכות". יש לזכור כי לא מעט אנשים סובלים מביטחון עצמי נמוך כתוצאה מנראות השיניים והחניכיים שלהם, לכן ניתוח מסוג זה יכול לשפר משמעותית את המצב ולסייע בתחושה הכללית ובדימוי העצמי. 

מה חשוב לדעת לגבי ניתוח חניכיים אסתטי?

כדאי לציין כי נסיגת חניכיים יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות שונות כגון מחלת חניכיים, צחצוח אגרסיבי מידי, גנטיקה בעייתית, שחזורי שיניים וכמובן שילוב של הגורמים השונים. חשוב לדעת כי ישנן דרכים שונות לבצע את ניתוח חניכיים אסתטי. אחת השיטות הנפוצות היא להשתמש ברקמת חיבור הנלקחת מהחך בפיו של המטופל ו"ומושתלת" באזור המבוקש בו חסרה רקמת חניכיים. ניתן להשתמש גם ברקמה מהחניכיים המצויה ליד השן הבעייתית, אך שיטה זו מיועדת רק לאנשים בעלי רקמת חניכיים עבה ורחבה בשיניים הסמוכות. בנוסף, ניתן להשתמש גם בתחליפים מלאכותיים, אך לרוב יעילותם תהיה נמוכה יותר.

ניתוחי חניכיים אסתטיים חייבים להיות מבוצעים אך ורק על ידי רופא שיניים מומחה בתחום החניכיים. חשוב כמובן להגיע לייעוץ, על מנת להבין מהן האופציות העומדות לפניכם ומהן ההשלכות שלהן. יש לזכור כי נסיגת חניכיים עלולה להיגרם ממגוון רחב של גורמים שונים, החל מהזנחה של מחלת חניכיים ועד לצחצוח אגרסיבי, גנטיקה ושחזורים לקויים בשיניים. בכל מקרה, יש להקפיד לבחור ברופא שיניים המתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את הטיפול המקצועי והיעיל ביותר. ברוב הפעמים הטיפול מבוצע תוך שימוש בשתל הנלקח מהחך של המטופל והפעולה מבוצעת בהרדמה מקומית. ניתן להשתמש בתחליפי רקמה ולבצע את ההליך באמצעות שימוש בטכניקות מיקרו כירורגיות, לכן חשוב לעבור את התהליך אצל פריודונט שעבר הכשרה מתאימה ומחזיק במיומנות הגבוהה הדרושה לביצוע יעיל של ההליך.

 

ניתוח חניכיים במרפאתו של ד''ר סלוצקי

ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, בעל וותק של יותר מעשור בתחום. אנו מאמינים ביחס אישי ואדיב לכל לקוח, לצד הקפדה על שיטות עבודה מתקדמות ויעילות במיוחד. נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי לגבי ניתוח חניכיים אסתטי. אנו משתמשים בשיטות היעילות והמתקדמות ביותר, על מנת להבטיח לכם חניכיים בריאות ועבות יותר, לצד חיוך של מיליון דולר. לפרטים נוספים, צרו קשר.

ניתוח חניכיים אסתטי

תפריט נגישות