מהי פריודונטיה?

רוב האנשים מודעים לצורך לשמור על בריאות השיניים שלהםאך לא רבים נותנים את הדעת למצב החניכייםלמעשהמחלות חניכיים עלולות להוביל לאובדן השינייםלכן כדאי להכיר את התחום ולהבין כיצד למנוע את המצבחניכיים בריאות וכמות מספקת של עצםהתומכת בשיניים ומונעת את התזוזה שלהםחיוניות עבור כל מי שמעוניין לשמור על השיניים המקוריות שלו בריאות ותקינות לאורך זמןפריודונטיה (פרי– מסביבדנט– שןהינה תחום בתוך רפואת השינייםהמתעסק באזור סביב השןכלומר בחניכיים ובעצם הלסת.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום מחלות החניכיים וההשלכות שלהןד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיהבעל וותק של יותר מעשור בתחוםאנו מספקים טיפול מקיף וחדשני בתחום מחלות החניכייםכולל ניתוחי חניכייםניתוחי השתלות עצם והשתלת שתלים דנטליים.

פריודונטיה – מחלות ותסמינים שכדאי לתת עליהן את הדעת

מחלה פריודונטלית הינה מחלה הפוגעת באזור סביב השןכאשר לרוב מדובר על מחלת חניכייםכדאי לדעת כי רוב מחלות החניכיים מתפתחות עם השניםאך מאחר והן אינן גורמות לתחושת כאברוב האנשים נוטים להזניח אותןכתוצאה מכךמרבית האנשים פונים לטיפול רק כאשר המצב כבר בלתי הפיך ולא ניתן להציל את השינייםחשוב לציין כי מחלת חניכיים עלולה להוביל לא רק לאיבוד של שן ספציפיתאלא גם לתוצאות מערכתיותשישפיעו על כל חלל הפהלכן מי שסובל מנסיגת חניכייםדלקת חניכיים שלא עוברתדימום ונפיחות של החניכייםרגישות לקורהתפתחות של מורסהריח רע מהפה או תזוזה של השינייםחייב לפנות למומחה בפריודונטיהעל מנת לאבחן את המצב ולקבל טיפול מותאם אישית.

פריודונטיה – טיפולים שיכולים לסייע לכם

טיפולים מתחום הפריודונטיה נועדו לטפל במצבים של זיהום בחניכיים ואובדן הרקמה שתומכת בשינייםיש לזכור כי החיידקים מצויים בפה שלנו באופן תמידיאך אי שימוש בחוט דנטלי או צחצוח שיניים לקויעלול להוביל להצטברות של פלאק ואבניתכתוצאה מכךעלולה להתפתח מחלת חניכייםהעלולה לגרום לנזקים משמעותייםהטיפול מותאם למצב ההתקדמות של המחלהמידת הזיהום והאזור בפהלמשלבמחלת חניכיים קלה עד בינונית ייתכן שניתן יהיה להסתפק בטיפול שנועד להסיר את רובד והאבנית והאבנית התתחניכית (הקצעת שורשים). טיפול זה דומה אך יסודי ומורכב יותר מטיפול שיננית "רגילומחייב הרדמה מקומית וכמובן הכשרה מתאימה כדי להשיג תוצאות מיטביותבנוסףניתן להשתמש בתכשיר אנטיביוטי מקומי או אפילו אנטיביוטיקה לבליעהעל מנת להפחית את מידת הזיהום ולהגדיל את סיוכיי הצלחת הטיפולבנוסףבמצבים של מחלת חניכיים מתקדמת יהיה לעיתים צורך בניתוח חניכייםבכדי להגיע להסרה מלאה של האבנית התתחניכית והרקמה הדלקתית ואף ניתן במקרים מסוימים לבצע ניתוחים מתקדמים להשתלת עצם או רקמת חניכייםבכל מקרהחשוב לפנות לפריודונט מקצועי ומנוסהמאחר ולא כל רופא שיניים מתמחה בתחום.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם טיפולי פריודונטיה מקצועיים ואמיניםלצד ייעוץ מקצועי ויחס אישילקבלת מידע נוסףצרו קשר.

מהי מה זה פריודונטיה