הקשר בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף

היום ידוע כי ישנו קשר ישיר בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף. אומנם רופאי השיניים חשדו כי ישנו קשר בין בריאות חלל הפה לבין בריאות הלב, אך רק לפני כעשור הקשר הוכח באופן מדעי. היום ידוע כי מי שסובל ממחלות חניכיים כרוניות נמצא בקבוצת סיכון לחלות במחלת לב או סכרת. כמו כן, מי שסובל מסכרת לא מאוזנת, נמצא בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת חניכיים מתקדמת. לכן חשוב להבין את הקשר בין שני התחומים וכמובן להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרש בשמירה על היגיינת הפה. מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים יומיומי ושימוש בחוט דנטלי, לצד ביקורים קבועים אצל השיננית. הדבר יאפשר לכם להיות בבקרה על מצב החניכיים שלכם וימנע התפתחות של מחלת חניכיים מתקדמת.

הקשר בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף – מי היה מאמין?

הגוף שלנו פועל כיחידה אחת, לכן אין זה מפתיע כי כל איבר בגוף מושפע מהמצב הבריאותי של יתר האיברים. כדאי לדעת כי דלקת חניכיים מתפתחת כתוצאה מהצטברות של שכבת חיידקים במרווח בין השיניים לחניכיים, דבר שעם הזמן גורם להתפתחות של חניכיים אדומות, נפוחות, כואבות ומדממות. ללא טיפול מתאים, כיסי החניכיים עלולים להתמלא בחיידקים, דבר שיפגע עוד יותר במנגנון התאחיזה של השיניים ויגרום לתזוזת השיניים וליצירת רווחים מיותרים. בנוסף, הדבר גורם לנסיגת חניכיים וליצירת מראה של שיניים ארוכות ולא אסתטיות. ללא טיפול מתאים, מחלת החניכיים תחמיר ותגרום בסופו של דבר לאובדן שיניים.

מחלות חניכיים והשפעתן על בריאות הגוף

אומנם רוב מחלות החניכיים מתפתחות לאורך השנים, ללא שום תחושת כאב, אך הן מובילות להתפתחות של מחלות אחרות, העלולות לגרום לכם ללא מעט כאב ואי נוחות. ידוע כי מחלות חניכיים משפיעות על התפתחות של דלקת פרקים, בעיות לב, אלצהיימר, בעיות בתפקוד המיני ועוד. היום ידוע כי מחלת חניכיים מעלה את הסיכון ללקות במחלת לב, מאחר והיא גורמת למצב דלקתי בכלי הדם. הדבר עלול להוביל ליצירת קרישי דם, העלולים להגיע אל המוח וליצור אירוע מוחי או התקף לב. כמו כן, החיידקים הגורמים למחלת החניכיים עלולים להגיע למחזור הדם ולגרום להרס השכבה הפנימית של כלי הדם, דבר שיגרום לעלייה בלחץ הדם. מעבר לכך, ידוע כי הסכרת קשורה למחלות חניכיים בקשר דו צדדי, מאחר והסכרת מובילה לבעיות בכלי הדם ולרמות גבוהות של שומנים בדם, בעוד שמחלות חניכיים מעלות את הסיכון לפתח את מחלת הסכרת.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול בהתאמה אישית במקרים של מחלות חניכיים מתקדמות. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום. אנו מתמחים בטיפול במחלות חניכיים, ביצוע של ניתוחי חניכיים רגנרטיביים ואסתטיים והתקנת שתלים דנטליים או השתלות עצם. למידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

הקשר בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף