ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תסמינים של מחלות חניכיים

כ- 90% מהאנשים יסבלו במהלך חייהם מדלקת חניכיים קלה (ג'ינג'יביטיס), הנגרמת בעיקר על ידי הצטברות של אבנית ורובד חיידקים בכיסי החניכיים. מדובר על מצב שבו החניכיים רגישות ומדממות בעת צחצוח השיניים, אך ניתן לפתור זאת באמצעות הקפדה על היגיינת הפה. לרוב באמצעות צחצוח שיניים מדויק ויסודי, שימוש בחוט דנטלי והקפדה על הסרת אבנית אחת לחצי שנה ניתן לטפל בבעיה ולמנוע את הישנותה. לעומת זאת, מחלקת חניכיים (פריודונטיטיס) מאופיינת במצב שבו כבר נגרם נזק למערכת התמיכה של השיניים. מדובר לרוב על מקרים שבהם דלקת החניכיים הקלה הוזנחה או לא טופלה כראוי, דבר שהוביל להחמרתה ולתחילת הפגיעה במערכת האחיזה של השיניים. חשוב לזכור כי באמצעות אבחון המצב בזמן והתאמת תוכנית הטיפול המתאימה ביותר למצב החניכיים שלכם, ניתן למנוע את הנזק לעצם הלסת ולמנגנוני האחיזה של השיניים.

תסמינים של מחלות חניכיים – כדאי להכיר!

אנשים שהזניחו את דלקת החניכיים הקלה שלהם נוטים לפתח כיסי חניכיים, המתמלאים באבנית וברובד של חיידקים. ללא טיפול מתאים הכיסים רק ילכו ויעמיקו, כתוצאה מהתרבות החיידקים במקום. הדבר יוצר נזק למערכת התמיכה של השיניים, מאחר והשיניים מאבדות את היציבות שלהן ומתחילות לזוז וליצור רווחים חדשים. נוצר מצב של נסיגת חניכיים, הגורמת לחשיפת שורש השן ולהגברת הרגישות של השיניים לטמפרטורות גבוהות או נמוכות. יש לזכור כי התפתחות של מחלות חניכיים קשורה לא רק לשמירה על היגיינת הפה, אלא גם לנטייה גנטית, צחצוח אגרסיבי מידי, סתימות או כתרים שהותקנו בצורה לא מקצועית ועישון. התסמינים של מחלות חניכיים כוללים אדמומיות ונפיחות של החניכיים, דימום, ריח רע מהפה, רגישות לחום ולקור, רגישות למתיקות, נסיגת חניכיים, התפתחות של זיהום מוגלתי בכיס החניכיים, זיהום בשורש השן שמערב גם את החניכיים, כאב, ניידות של השיניים והיווצרות של מרווחים ביניהן. 

מחלות חניכיים – קווים לדמותן

מחלות חניכיים נחשבות למחלות כרוניות, שמתפתחות בהדרגה ולרוב ללא שום סימנים מוקדמים. ברגע שאתם חווים את התסמינים של המחלה, מדובר כבר על שלב מתקדם יחסית, לכן חשוב לפנות במהירות לרופא שיניים שמתמחה בתחום. ידוע כי ישנו קשר בין התפתחות של מחלות חניכיים לבין סכרת ומחלות לב, לכן ברוב המקרים אנשים שסובלים מהמחלות האלו נמצאים בסיכון לפתח מחלת חניכיים. כמו כן, ידוע כי מחלת חניכיים נוטה להתפתח בתדירות גבוהה יותר אצל אנשים שסובלים מסטרס ומתח נפשי, אנשים שסובלים משינויים הורמונליים (היריון וגיל המעבר), אנשים שנוטלים תרופות מסוימות ואנשים שסובלים מאוסטאופורוזיס. 

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם מידע עדכני ורלוונטי לגבי מחלות חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה והוא מתמחה באבחון מקיף ויסודי והתאמת הטיפול המתאים ביותר למחלת החניכיים שלכם. אנו משתמשים בשיטות הטיפול המתקדמות ביותר ובציוד החדשני והמשוכלל ביותר בשוק. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

תסמינים של מחלות חניכיים
תסמינים של מחלות חניכיים

תפריט נגישות