כאבי חניכיים חזקים

רוב האנשים אינם נותנים את הדעת למצב החניכיים שלהם, מאחר ומגיל צעיר רוב ההורים מפחידים את הילדים שלהם, כי אם הם לא ישמרו על השיניים שלהם, השיניים עלולות להירקב וליפול אך לרוב לא מדברים על החשיבות של שמירה על בריאות החניכיים, למרות שמחלות חניכיים עלולות להוביל עם הזמן לאיבוד השיניים. הסימנים הראשוניים של מחלת חניכיים כוללים נפיחות, אדמומיות, רגישות ודימום בזמן צחצוח. מי שמזניח את המצב, עלול לגלות כי הדלקת רק מחמירה עם הזמן, דבר שבא לידי ביטוי בנסיגת חניכיים, איבוד עצם ופגיעה במנגנון האחיזה של השן. כמו כן, אנשים הסובלים ממחלת חניכיים מתקדמת, יתלוננו על כאבי חניכיים חזקים, רגישות מוגברת לחום וקור, קשיי לעיסה וריח רע מהפה. במקרים מסוג זה, יש לפנות לרופא שיניים שמתמחה בתחום החניכיים, על מנת להבטיח לעצמכם את הטיפול היעיל והמקיף ביותר.

כאבי חניכיים חזקים – מה לעשות?

כל מי שסובל ממצב של כאבי חניכיים חזקים, חייב לפנות לפריודונט, על מנת לקבל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מתאימה. חשוב לדעת כי בחלק מהמקרים ניתן לטפל בדלקת החניכיים באמצעות שמירה על היגיינת הפה, צחצוח נכון ומדויק של השיניים, הקפדה על שימוש בחוט דנטלי וביקורים תכופים אצל השיננית. אך במקרים חמורים יותר, לא יהיה מנוס מביקור אצל רופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים, מאחר והזנחה של המצב עלולה לגרום לאיבוד עצם, נסיגת חניכיים, פגיעה בנראות האסתטית של השיניים ואף נזק בלתי הפיך ליציבות השיניים. יש לזכור כי בעוד שדלקת חניכיים נגרמת על ידי פלאק ואבנית, מחלת חניכיים נחשבת למצב מתקדם יותר, המאופיין בנזק למערכת התמיכה של השיניים. ברגע שנוצרים כיסי חניכיים עמוקים, המלאים בחיידקים ואבנית, יש לבצע ניקוי עמוק, על מנת לנקות ולחטא אותם. ללא טיפול מתאים, הכיסים ימשיכו לגדול ולפגוע במערכת התמיכה של השיניים.

כאבי חניכיים חזקים – טיפול

ברוב הפעמים כאבי חניכיים חזקים נגרמים כתוצאה מדלקת חניכיים או מחלת חניכיים מתקדמת יותר. אך ייתכן כי הכאב נגרם כתוצאה מפציעה, טראומה או תאונה. בכל מקרה, יש לטפל במקור הכאב ולא להזניח את המצב. יש לזכור כי לחלק מהאנשים ישנה נטייה גנטית לפתח מחלות חניכיים, לכן חשוב להיות מודעים לכך ולהקפיד על ביקורים תכופים אצל רופא השיניים. כמו כן, עישון, פירסינג בשפה, צחצוח שיניים אגרסיבי וביצוע של סתימות או כתרים בצורה לא מקצועית, עלולים להגביר את הסיכון להתפתחות של כאבי חניכיים.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול במקרים של כאבי חניכיים חזקים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה מטעם בית הספר לרפואת שיניים בתל אביב ומחזיק בשנים של וותק וניסיון בתחום. אנו מתמחים בטיפול במחלות חניכיים, ניתוחי חניכיים רגנרטיביים ואסתטיים, ניתוחים מורכבים לבניית רכסים והתקנת שתלים דנטליים. למידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

כאבי חניכיים חזקים