מהי מחלת חניכיים אגרסיבית?

רוב האנשים יסבלו במהלך חייהם מדלקת חניכיים, אשר לרוב תחלוף מעצמה. באמצעות הקפדה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים במברשת רכה ושימוש בחוט דנטלי וקיסמים, ניתן להסיר את רובד החיידקים שנצמד לשיניים ולמנוע את היווצרות הדלקת. כמו כן, הדבר תורם לתהליך ההחלמה מהדלקת, בשילוב עם מי פה ייעודיים והמלצות נוספות מרופא השיניים. בנוסף, ניתן למנוע את התפתחות דלקת החניכיים באמצעות הקפדה על בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים והשיננית. השיננית יכולה להסיר את רובד החיידקים ולבצע ניקוי יסודי יותר, דבר שמסייע לשמור על החניכיים. יש לזכור כי ללא טיפול מתאים, דלקת החניכיים עלולה להחמיר ולהפוך למחלת חניכיים, דבר שעלול להוביל לנזק בלתי הפיך.

מחלת חניכיים אגרסיבית – קווים לדמותה

מי שמזניח את מצב החניכיים שלו עלול לגלות כי הדבר מוביל להתפתחות של מחלת חניכיים הידועה בשם פריודונטיטיס. מדובר על מחלת חניכיים הפוגעת באחיזת השיניים ועלולה להוביל לתזוזת השיניים, יצירת מרווחים בין השיניים ולבסוף להוביל לאובדן השיניים. באחוז קטן מהמקרים עלולה להתפתח סוג של מחלת חניכיים בעלת רקע גנטי חזק שמכונה גם מחלת חניכיים אגרסיבית. באנשים שאחד ההורים שלהם סובל מסוג מחלה זה, ישנו סיכוי גבוה כי יפתחו את המחלה עם השנים. ניתן כמובן להפחית את הסיכונים, באמצעות הקפדה על היגיינת הפה וביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים. כמו כן, חשוב לצחצח נכון את השיניים, תוך כדי הקפדה על מברשת רכה ותנועות עדינות. צחצוח אגרסיבי עלול להחמיר את דלקת החניכיים, בדיוק כמו עישון או פירסינג בפה.

אבחון וטיפול במחלת חניכיים אגרסיבית

מחלת חניכיים עלולה להתפתח אצל כל אדם אך לרוב בגיל מבוגר (מעל 35). לעומת זאת מחלת חניכיים אגרסיבית בעלת רקע תורשתי עלולה להתפתח כבר בגיל צעיר מאד. רובד החיידקים המצוי באופן טבעי על השיניים עלול לגרום להתפתחות של דלקת חניכיים, שעלולה להחמיר עם הזמן. ישנם גורמים המעודדים את התפתחות הדלקת, כגון צריכת אלכוהול, סטרס, סכרת ומחלות של מערכת החיסון. האבחון מתבצע לפי מצב החניכיים, מאחר וחניכיים אדומות, נפוחות, מדממות ובעלות ריח רע, מעידות על דלקת. ברגע שהשיניים מתחילות להתנדנד, החניכיים מתחילות להפריש מוגלה, סימן שהדלקת החמירה והפכה למחלת חניכיים מתקדמת. רופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים אמור לבחון את המצב ולהציע את הטיפול היעיל ביותר למצב החניכיים שלכם. לרוב נהוג להתחיל עם ניקוי עמוק וטיפול אנטיביוטי, אך במקרים חמורים יהיה צורך בניתוח חניכיים לשיקום מנגנון התאחיזה. חשוב לפנות אך ורק לרופא שיניים שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאה האופטימלית ביותר.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם את הטיפול המקיף והיסודי ביותר מקרים של מחלת חניכיים אגרסיבית. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק בתואר בתחום מבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. מדובר על רופא שמחזיק בוותק וניסיון של מעל לעשור בתחום. אנו מתמחים בטיפול במחלות חניכיים, ניתוחי חניכיים, שתלים דנטליים וניתוחים מורכבים של השתלות עצם. למידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

מהי מחלת חניכיים אגרסיבית?