איך מזהים דלקות חניכיים בצילום?

רבים סובלים מדימום בזמן צחצוח השיניים, חניכיים אדומות ונפוחות וריח רע מהפה. מדובר על דלקת חניכיים, שמצריכה טיפול אצל רופא השיניים. ברוב הפעמים ניתן לטפל בדלקת באמצעות הקפדה על היגיינת הפה והסרת אבנית. אך במקרים חמורים יותר, לא יהיה מנוס מביקור אצל רופא שיניים שמתמחה בתחום. רופא השיניים יכול לאבחן את חומרת הדלקת ולהמליץ על טיפול בהתאמה אישית. לצורך האבחון הוא יבחן את מצב החניכיים, יבדוק את הנזק שנגרם למנגנון התמיכה של השיניים וייבחן אם קיימת נסיגת חניכיים או ניידות של השיניים. כמו כן, הוא יבצע צילום על מנת לבחון באופן מדויק יותר את המצב ולוודא את חומרת הדלקת.

זיהוי מוקדם של דלקות חניכיים

חשוב לאבחן ולזהות את דלקת החניכיים מוקדם ככל הניתן, על מנת לטפל בבעיה, לפני שנגרם נזק בלתי הפיך. ללא טיפול מתאים דלקת החניכיים עלולה להחמיר ולגרום לנסיגת חניכיים, תזוזת שיניים, יצירת מרווחים בין השיניים ולבסוף לאובדן השיניים כתוצאה מספיגת עצם ונזק בלתי הפיך למנגנוני האחיזה שלהן. לכן חשוב לשים לב כבר לסימנים הראשוניים של דלקת החניכיים ולא להזניח את הטיפול בה. מעבר לכך, יש לזכור כי דלקת חניכיים אינה משפיעה רק על מצב החניכיים והשיניים שלכם, אלא עלולה נמצאה כקשורה בסיכון גבוה יותר להתפתחות של מחלות לב, זיהומים בדרכי הנשימה, החמרה במחלת הסכרת ועוד. לכן חשוב להקפיד על היגיינת הפה, לצחצח נכון את השיניים ולהימנע מצחצוח אגרסיבי, העלול להוביל להתפתחות של דלקת ונסיגת חניכיים. כמו כן, כדאי לדעת כי עישון מגביר את הסיכון להתפתחות של מחלת חניכיים, בדיוק כמו אי הקפדה על תזונה נכונה או אי הקפדה על הסרת אבנית תקופתית.

כיצד ניתן לזהות דלקות חניכיים בצילום?

גילוי מוקדם של דלקות חניכיים יכול למנוע את הנזק שהן עלולות לגרום לשיניים ולשאר מערכות הגוף. לכן במידה ואתם מדממים מהחניכיים בזמן הצחצוח או בזמן אכילה של מזונות קשים, סובלים מחניכיים אדומות ונפוחות, ריח רע מהפה או הפרשה מוגלתית מהחניכיים, כדאי לבקר בדחיפות אצל רופא השיניים. רופא שיניים שמתמחה בטיפול במחלות חניכיים ישלח אתכם לצילום, על מנת לוודא את רמת הנזק. הצילום הנפוץ ביותר הוא צילום הנשך, שנועד לאבחן עששת ומחלת חניכיים. צילום זה יכול לסייע להבין את חומרת דלקת החניכיים ולסייע בהחלטה לגבי הטיפול הנדרש. לרוב במידה ובצילומי נשך יש עדות לנסיגת עצם, רופא השיניים או מומחה החניכיים יפנה אתכם לצילום סטטוס מקביליות שנותן תמונה רחבה ומדויקת יותר של רמת העצם סביב השיניים בכל הפה.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם במקרים של דלקות חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה למחלות חניכיים, טיפולים והשתלות, בעל תואר לפריודונטיה מטעם המחלקה לפריודונטיה והשתלות דנטליות באוניברסיטת ת"א. מדובר על רופא מוכשר ומיומן, המחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום. לקבלת מידע נוסף ותיאום תור לייעוץ, צרו קשר!

איך מזהים דלקות חניכיים בצילום?