ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נעים להכיר רובד חיידקי (פלאק)

רוב האנשים אינם מודעים לכך, אך למעשה הפה שלנו מלא בחיידקים על בסיס קבוע. למעשה, החיידקים חיים עמנו במשך כל חיינו, בין אם מדובר על חיידקים המצויים על העור, או חיידקים שהתמקמו במעיים. אך בדיוק כמו בכל אזור אחר של הגוף, גם החיידקים בתוך הפה מתחלקים לחיידקים שאינם מפריעים לנו, לבין חיידקים שניזונים משאריות המזון שלנו ומפרישים כימיקליים שונים, שגורמים להרס רקמת החניכיים והשיניים. חיידקים אלו מצפים את השיניים שלנו על בסיס קבוע, באמצעות שכבה שקופה או לבנבנה. רובד חיידקי זה ידוע גם בשם פלאק, והוא האחראי הראשוני על התפתחות של חורים בשיניים ומחלות חניכיים. לכן חשוב להסיר את הפלאק על בסיס קבוע, במטרה למנוע מראש את הנזק העתידי שהוא מסוגל לייצר.

רובד חיידקי (פלאק) – קווים לדמותו

אחת הדרכים היעילות ביותר להסיר את הפלאק, היא להקפיד על צחצוח שיניים יומיומי. את הצחצוח יש לבצע באמצעות מברשת שיניים ידנית או חשמלית עם סיבים רכים ולהקפיד על צחצוח מדויק, שמאפשר להסיר את כל רובד החיידקים. וכמובן לא לשכוח להשתמש בקיסמי שיניים או חוט דנטלי. מעבר לכך, יש צורך להקפיד על ביקור קבוע אצל השיננית, מאחר ובאמצעות טיפול יסודי ומקצועי, ניתן להסיר את כל הפלאק, שלא תצליחו להסיר בבית. כמו כן, השיננית משתמשת במכשור ייעודי לצורך הסרת שכבת האבנית, הנוצרת על השיניים. כדאי לציין כי האבנית הינה למעשה רובד חיידקים שהסתייד, לכן יש צורך להסיר אותה באופן שוטף, במטרה למנוע חורים בשיניים והתפתחות של דלקות חניכיים. ההמלצה הכללית היא לבצע הסרת אבנית אחת לחצי שנה וכמובן לא לשכוח להגיע לביקורת אצל רופא השיניים, במטרה לוודא כי הכול תקין.

פלאק וההשפעה שלו על השיניים והחניכיים

אצל כולנו מצטברת אבנית בין השיניים, מאחר ומדובר על תערובת של חיידקים ומלחים, הנוטה לצפות את השיניים והמרווחים ביניהן. השילוב בין נוכחות הפלאק לבין האבנית, מגבירה באופן מהותי את הסיכון להתפתחות של מחלות חניכיים שונות. מי שלא מקפיד להסיר את שכבת הפלאק והאבנית, עלול לסבול מחניכיים אדומות, מגורות, נפוחות ומדממות. במקרים חמורים יותר, התופעה תכלול גם ריח רע מהפה, הפרשה של מוגלה מהחניכיים, נסיגת חניכיים ותזוזה של השיניים. ללא טיפול מתאים, אתם עלולים לאבד את השיניים שלכם, כתוצאה מנזק בלתי הפיך למנגנון האחיזה של השן, בעקבות מחלת החניכיים, שגרמה לספיגת עצם ולהרס הסיבים שמקבעים את השן לעצם.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם טיפול ואבחון של מחלות חניכיים, הנגרמות בעקבות רובד חיידקי. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק בשנים של וותק וניסיון בתחום. אנו מתמחים בטיפול במחלות חניכיים שונות, מבצעים ניתוחי חניכיים אסתטיים ורגנרטיביים ומבצעים השתלות עצם ושתלים דנטליים. נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, צרו קשר!

נעים להכיר רובד חיידקי (פלאק)

תפריט נגישות