ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיינת הפה – מה שחשוב לדעת!

החינוך להיגיינת פה מגיל צעיר חשוב מאוד על מנת לשמר את הפה נקי ממחלות ואת השניים מנזקים קשים ובלתי הפיכים. למרות שקיימת מודעות גבוהה לשמירה על היגיינת הפה יש אנשים רבים שמזלזלים בשמירה על תחזוקת השן והיגיינת הפה. נוסף על כך קיימות טעויות נפוצות שמביאות לכך שגם מי שמקפיד על צחצוח קבוע לא מגיע לתוצאות היגיינה מספקות ואף עלול לגרום לנזק לאורך זמן.

מודעות חובה

הזלזול בניקיון הפה עשוי להיות בעל השלכות חמורות מאוד ולעלות מחיר יקר מאוד לאדם, מחיר של שיניים עם חורים ואפילו עקירות שניים בגיל צעיר מאוד. לכן ההקפדה על ניקיון השניים והגיינית הפה הינה בסיסית. 
נוסף על כך ישנם מקרים בהם קיימת הקפדה על ניקיון השניים אבל חוסר ידיעה מביאה לנזקים קשים כאילו השניים לא מצוחצחות כלל ואף גרוע מכך.

טעויות נפוצות בהיגיינת הפה

קסמי שניים – השימוש הנפוץ בקסמי שניים עשוי להיות אסון לשן. במקרים רבים אנשים מנסים לחסוך את צחצוח השניים או אפילו את תחזוקת השניים על ידי ניקיון באמצעות קסמי שיניים. שימוש לא נכון בקסמי שניים עלול לגרום לנזק לחומר השן ולטראומה לחניכיים שתוביל לנסיגת חניכיים בייחוד באזורים שבין השיניים ויצירת משולשים שחורים.

מברשת משותפת למספר משתמשים – חשוב שלכל משתמש תהיה מברשת אישית, מברשת אישית מקבלת את צורת השן ומנקה אותה ביעילות רבה יותר. נוסף על כך המברשת עשויה להעביר חיידקים מפה לפה ואף להעביר עששת משיניים של האחד לשיניים של השני.

זמני צחצוח שניים – חשוב לצחצח את השיניים פעמיים ביום, פעם אחת, בבוקר עם הקימה ופעם שניה לפני השינה. חשוב לשים לב ובמידה ויש צורך לצחצח את השיניים גם אחרי הארוחות. אי צחצוח השיניים עשוי לשמר חיידקים סביב השן ולהביא לנזקים בלתי הפיכים לשן ולחניכיים.

שימוש במברשת ישנה – מברשת השניים מורכבת מסיבים באורכים שונים, לסיבים של מברשת השניים יש משמעות לגבי רמת ניקיון השן, המברשת צריכה להגיע לכל חלקי השן ולמנוע הצטברות של לכלוכים ושאריות אוכל המסתתרים במקומות נסתרים בחלל הפה, חשוב להקפיד על החלפת המברשת מידי פעם לפי הצורך.

משחת שניים – חשוב להשתמש במשחת שניים איכותית המכילה חומרים המגינים על השן לאורך זמן, ניתן לציין כי למשחה זולה יש מחיר יקר מאוד של תחזוקת שניים נמוכה והזנחה. אפשר להתייעץ עם רופא השניים בנוגע לסוגי משחות שניים הנפוצות בשוק.

הקפדה על ביקור אצל השננית –הביקור אצל השננית הינו חובה. השננית בוחנת את רמת ההיגיינה ומבצעת ניקיון יסודי לשניים, לחניכיים ובאופן כללי מסייעת בשמירה על היגיינת הפה.

לסיכום

ניקיון השניים באופן נכון עשוי להאריך את אורך חיי השיניים, למנוע מחלות חניכיים ומחלות בחלל הפה. תחזוקה נכונה וביקור אחת לחצי שנה אצל רופא שניים הם אלו שיצילו את הפה מנזקים קשים ויאריכו את חיי השיניים.

הגיינת הפה – מה שחשוב לדעת!

תפריט נגישות