מתי תדעו שאתם צריכים לגשת לטיפול בחניכיים?

אתם סובלים מנפיחות בחניכיים, תחושת גרד או דימום מקומי?  יכול להיות שהחניכיים מאותות על מצוקה. הזדרזו וקבעו תור לרופא שיניים!

דלקת חניכיים תסמינים

כיצד ניתן לזהות מחלות ודלקות חניכיים? בדרך כלל מחלת חניכיים היא תוצאה של דלקת חניכיים, ולכן זיהוי מוקדם של דלקת חניכיים הוא הצעד הראשון במניעת מחלת חניכיים.

דלקת חניכיים בראשיתה, תתבטא בנפיחות קלה ואודם על החניכיים סמוך לאזור בו ממקומות השיניים, במקרים רבים ניתן יהיה לראות דימום קל עד כבד מאזור השיניים אחרי צחצוח השיניים ואפילו בנגיעה קלה. כמובן שככל שהדלקת תלך ותחמיר התסמינים יחמירו יחד איתה. קיימים מקרים בהם ניתן לראות כי הנפיחות בחניכיים מביאה לכיסוי של חלק מהשן ומקשה על האכילה ואפילו נסיגת חניכיים עד כדי זיהוי שורשי השיניים, גם ריח וטעם רע מהפה עשויים לאותות כי יש משהו לא תקין באזור הפה או החניכיים וצריך אבחון של רופא שיניים מומחה.

מה היא דלקת חניכיים ומתי צריך לגשת לטיפול בחניכיים?

מחלת חניכיים הינה מצב של דלקת ברקמת החניכיים הרכה או ברקמת החניכיים הקשה, הגורמת לתופעות של כאב ודימום מאזור החניכיים והיא אף עשויה להביא לנסיגת חניכיים ופגיעה בשורש השן, עד כדי נשירת שיניים ואובדנן.

תופעה של מחלות חניכיים נפוצה בשיעור של למעלה מתשעים אחוז באוכלוסייה והיא עשויה לתקוף מבוגרים ילדים ואפילו תינוקות קטנים ולכן הערנות היא הכרחית על מנת למנוע מקרים קשים.

כיצד מתפתחות מחלות חניכיים

ברמה הקלה מחלות חניכיים קשורות לאי שמירה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים לקוי והזנחה כללית של תחזוקת השיניים. קיימים גם מקרים בהם טיפולים אורתודנטיים מקשים בשמירה על היגיינת הפה וגורמים למחלות חניכיים בדרגות חומרה שונות, לעיתים מחלות החניכיים מרמזות על מחלה אחרת המקננת בגוף. קיימות גם תרופות מסוימות המחלישות את המערכת החיסונית עשויות לפגוע בתקינות השיניים ובעקבות זאת לגרום לנזק קל עד קשה לחניכיים. בנוסף, גורמים תורשתיים וגנטיים אף הם בעלי השפעה משמעותית להעלות את רמת הסיכון להופעת מחלות חניכיים.

איך תשמרו על החניכיים?

• שמירה קבועה על היגיינת הפה כולל צחצוח שניים פעמיים ביום ואחרי צריכת מתוקים
  • שימוש קבוע במי פה ובחוט דנטלי במקרה של רווחים בין השיניים.
  • תזונה נכונה ומאוזנת העשירה בסיבים תזונתיים המעודדים את הפרשות בחלל הפה המגינות על היגיינת החניכיים והשיניים.

חשוב לדעת כי ביקורים סדירים אצל רופא שיניים וטיפול שיננית אחת לחצי שנה עשוי להציל את החניכיים ואת השיניים מנזקים קשים. כמובן, שביקור אצל רופא השיניים לא יכול להסתיים בסתימת החורים או תחזוקה שוטפת, חשוב להדגיש לרופא במקרה של רגישות באזור השיניים ולבקש כי הרופא יבדוק את החניכיים באופן יסודי ויוודא את תקינותן ובריאותן.

מתי תדעו שאתם צריכים לגשת לטיפול בחניכיים?