דלקות חניכיים חוזרות

כמעט כולם חוו בחייהם דלקת חניכיים, שמתבטאת בתחושת נפיחות וכאב, לצד דימום בעת צחצוח השיניים. מדובר על תופעה שאנשים רבים סובלים ממנה, כתוצאה מחוסר הקפדה על היגיינת הפה וגם מסיבות אחרות כמו תורשה, עישון, סכרת וכו'. ברוב המקרים מדובר על דלקת חניכיים שחולפת מעצמה, ואינה מצריכה התערבות רפואית מיוחדת. כדאי לזכור כי מי שיקפיד לצחצח שיניים על בסיס יומיומי ולהשתמש בחוט דנטלי יוכל לשמור על היגיינת הפה שלו ולמנוע מראש התפתחות של דלקת חניכיים. מומלץ כמובן להגיע לרופא השיניים לצורך ביקורת תקופתית ויש להקפיד על הסרת אבנית מקצועית אחת לחצי שנה, מאחר ולא תמיד ניתן להסיר את כל רובד החיידקים באמצעות צחצוח. ברוב הפעמים דלקת חניכיים מתפתחת כתוצאה מהחיידקים המצטברים על השיניים והחניכיים, לכן חשוב להקפיד על ביקורים קבועים אצל השיננית. מי שלא יקפיד על היגיינת פה מספקת, עלול לסבול ממצב של דלקות חניכיים חוזרות, העלולות לפגוע ביציבות השיניים ואף להוביל לאובדן השיניים.

החשיבות של טיפול במקרים של דלקות חניכיים חוזרות

חשוב להדגיש כי אם אתם סובלים ממצב של דלקות חניכיים חוזרות כדאי שתיגשו לבדיקה וייעוץ אצל רופא שיניים שמתמחה בתחום של מחלות חניכיים. אסור לזלזל במצב או להזניח אותו, מאחר ודלקת החניכיים עלולה להחריף ולגרום לריח רע מהפה, רגישות גבוהה לחום ולקור, נסיגת חניכיים, תזוזת שיניים ויצירת רווחים חדשים ולבסוף אובדן השיניים, כתוצאה מנזק בלתי הפיך לעצם הלסת. לכן, ישנה חשיבות לאבחון מעמיק של מצב החניכיים שלכם והתאמת תוכנית טיפול אישית, שתסייע לכם לעצור את הנזק שנגרם לחניכיים ואף לשקם אותם. בחלק מהמקרים דלקות החניכיים החוזרות נגרמות על ידי סתימות או כתרים שנעשו בצורה לא נכונה, או אפילו כתוצאה מצחצוח אגרסיבי מידי. לכן חשוב להגיע לביקור אצל פריודונט, המתמחה במחלות חניכיים ומסוגל לסייע לכם לשקם את מצב החניכיים שלכם.

מהו הטיפול במקרים של דלקות חניכיים חוזרות?

דלקות חניכיים חוזרות נגרמות לעיתים על רקע מחלת חניכיים מתקדמת ואז יש צורך בטיפול מורכב יותר, לעומת מקרים של דלקת חניכיים קלה. חשוב לאבחן את מצב החניכיים על מנת להבין את חומרת המחלה ולהתאים את הטיפול המתאים ביותר. ברוב הפעמים הטיפול יתחיל מהקצעת שורשים, במטרה לנקות את המרווחים והכיסים שנוצרו על ידי החיידקים בין השיניים לחניכיים. במידה והטיפול אינו פותר את הבעיה, יהיה צורך לפנות לטיפולים כירורגיים. במקרים חמורים יהיה צורך בביצוע של השתלת עצם הלסת, על מנת לשקם את מערכת התמיכה של השיניים ולמנוע מכם לסבול מחוסר יציבות ואובדן השיניים.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון מקיף וטיפול בהתאמה אישית במקרים של דלקות חניכיים חוזרות. ד"ר סלוצקי הינו פריודונט מקצועי ומנוסה, המתמחה באבחון וטיפול מתקדם של מחלות חניכיים שונות. לתיאום תור לייעוץ ולקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

דלקות חניכיים חוזרות