ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניקוי חניכיים עמוק - מתי זה הכרחי?

כל אחד יודע כי חשוב לשמור על בריאות השיניים והחניכיים, מאחר ומי שלא יקפיד על כך, עלול לפתח דלקת חניכיים, חורים בשיניים וכדומה. אך יש להדגיש כי מי שלא יטפל בדלקת החניכיים שלו בזמן, עלול להגיע למצב של נסיגת חניכיים, פגיעה במנגנוני התאחיזה של השיניים, ספיגת עצם ואף איבוד השיניים. לכן חשוב להקפיד על ביקור קבוע אצל השיננית, על מנת להבטיח לעצמכם שקט נפשי. באמצעות ניקוי אבן תכוף ניתן להסיר את רובד החיידקים ולנקות בצורה יסודית יותר את אזור החיבור בין השיניים לחניכיים. במקרים קשים יותר, בהם כיסי החניכיים התמלאו בחיידקים ומוגלה, לא יהיה מנוס מביצוע "ניקוי חניכיים עמוק", הידוע גם בתור טיפול הקצעת שורשים.

מה זה "ניקוי חניכיים עמוק"?

חשוב להבין כי דלקת חניכיים נגרמת בעיקר כתוצאה מאי שמירה על היגיינת הפה. צחצוח שיניים מדויק ואיכותי נועד כדי להסיר את רובד החיידקים שהצטבר בפה. אך מי שלא יקפיד על צחצוח איכותי ושימוש בחוט דנטלי, עלול למצוא את עצמו עם דלקת חניכיים ובהמשך גם מחלת חניכיים מתקדמת יותר.  במקרים אלו הטיפול הראשוני כולל "ניקוי חניכיים עמוק", או הקצעת שורשים המתבצע בהרדמה ומאפשר לנקות את כיסי החניכיים בצורה יסודית. לרוב הטיפול מתחלק ל 2 – 4 מפגשים, כאשר בכל טיפול מתבצע ניקוי יסודי של חלק מהפה. הטיפול עצמו אורך כשעה ולרוב המטופל יחווה רגישות קלה בשיניים מספר ימים לאחר הטיפול. כמובן שחשוב לפנות לרופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים, מאחר וזוהי הדרך היחידה להבטיח לעצמכם טיפול יעיל ומקצועי. מומחה החניכיים (הפריודונט) אמור לבצע בדיקת חניכיים, הכוללת רישום של עומק כיסי החניכיים ובדיקה של ניידות השיניים. זוהי הדרך היחידה לאבחן את חומרת מחלת החניכיים ולהתאים את תוכנית הטיפול היעילה ביותר עבורכם.

ניקוי חניכיים עמוק – טיפול חניכיים לא כירורגי

רופא שיניים מומחה במחלות חניכיים יבחר לרוב להמליץ תחילה על טיפול חניכיים לא כירורגי, על מנת לחסוך למטופל את הטיפול הכירורגי. במידה והטיפול לא יעזור, לא יהיה מנוס אלא לפנות לאופציה הכירורגית.  חשוב לציין כי לצד ניקוי חניכיים עמוק המטופל חייב להקפיד על צחצוח שיניים נכון ולהימנע מכל גורם שמחמיר את דלקת החניכיים שלו, כגון עישון או סכרת לא מאוזנת. בחלק מהמקרים יהיה צורך לשלב גם טיפול אנטיביוטי, על מנת לזרז את תהליך ההחלמה של החניכיים. יש להדגיש כי "ניקוי חניכיים עמוק" הינו טיפול שאינו מסב כאב, אך הוא עלול לגרום לרגישות מוגברת לקור למשך מספר ימים.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ייעוץ וטיפול מתאים במקרים של מחלת חניכיים מתקדמת. אנו מבצעים ניקוי חניכיים עמוק בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כחלק מתוכנית טיפול מותאמת אישית. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום טיפולי חניכיים והשתלות. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר!

ניקוי חניכיים עמוק - מתי זה הכרחי?

תפריט נגישות