ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם הנזקים הנגרמים מנוכחות אבנית על גבי השיניים?

אבנית היא למעשה רובד חיידקים שהסתייד, לכן חשוב להסיר אותה בזמן. ההמלצה הכללית היא להגיע להסרת אבנית אחת לחצי שנה, על מנת להסיר את רובד החיידקים ולעקוב אחר מצב השיניים והחניכיים. חלק מהמטופלים יצטרכו להגיע בתדירות גבוהה או נמוכה יותר, בהתאם למצב החניכיים והשיניים שלהם. יש לזכור כי לכולנו יש רובד של חיידקים, היושב על השיניים וניזון משאריות המזון שאנו צורכים. באמצעות הקפדה היגיינה אורלית נכונה הכוללת צחצוח שיניים נכון ושימוש יומיומי באביזרים לניקוי בין השיניים (חוט דנטלי, קיסם, מברשיות), ניתן להסיר את החיידקים ולמנוע את התפתחות העששת ודלקות החניכיים. אך אחת לתקופה חשוב לגשת לרופא השיניים, על מנת לבצע ניקוי יסודי ומקצועי יותר, במטרה למנוע תהליכים הרסניים לשיניים ולחניכיים שלכם.

מה חשוב לדעת לגבי אבנית על גבי השיניים?

השיניים שלנו נוטות לצבור אבנית, בדיוק כמו קומקום. מדובר על תערובת של חיידקים ומלחים שונים, הנוטים להתקשות ולצפות את השיניים ואת המרווחים ביניהן. האבנית נוצרת בשל השילוב בין החיידקים המצויים באופן קבוע בחלל הפה לבין הרוק שלנו, המכיל מינרלים מסוימים. השילוב גורם להיווצרות של שכבת האבנית, הידועה בצבע הלבן- צהבהב שלה. מי שנוטה לשתות תה, קפה או יין, יגלה ששכבת האבנית שלו נוטה לקבל צבעים כהים יותר. כמו כן, השארת שכבת האבנית לאורך זמן, תגרום להתקהות ולפגיעה במראה האסתטי של השיניים. חשוב לדעת כי האבנית נוצרת גם אצל אנשים שנוטים להקפיד על היגיינת הפה שלהם, לכן אין ברירה אלא להקפיד על ביקורים שגרתיים אצל רופא השיניים וטיפולי הסרת אבנית מקצועיים.  

כיצד אבנית על גבי השיניים משפיעה על בריאות החניכיים שלכם?

רבים מאמינים כי האבנית מהווה גורם המשפיע רק על האסתטיקה של השיניים, אך למעשה אין זה כך. האבנית משפיעה באופן ניכר על בריאות חלל הפה, מאחר והיא מכילה את רובד החיידקים, הגורם להופעת דלקות ומחלות חניכיים שונות. אנשים עם נוכחות על אבנית על השיניים לאורך זמן  יסבלו ברוב המקרים מדלקות חניכיים, המאופיינות בחניכיים אדומות, נפוחות ומדממות. במקרים קשים יותר, ניתן יהיה להבחין בריח פה לא נעים, שאינו חולף גם לאחר צחצוח השיניים. הזנחה של המצב תגרום עם הזמן לכיסי חניכיים, נסיגת חניכיים ופגיעה במנגנון האחיזה של השן. הדבר יגרום לתזוזה מוגברת של השיניים, יצירת מרווחים לא רצויים ובסופו של דבר, לנשירת שיניים. לכן חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולהקפיד להשתמש בחוט דנטלי, מעבר לביקורים השגרתיים אצל רופא השיניים לצורך הסרת האבנית.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ייעוץ וטיפול מתקדם במחלות חניכיים, הנגרמות כתוצאה מהצטברות של אבנית על השיניים. ד"ר סלוצקי הינו רופא שיניים בעל תואר מומחה לפריודונטיה מטעם בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. מדובר על רופא מוביל בתחומו, בעל וותק וניסיון של שנים, לצד מוניטין מעולה ושיטות טיפול מתקדמות ויעילות. למידע נוסף, צרו קשר!

מהם הנזקים הנגרמים מנוכחות אבנית על גבי השיניים?

תפריט נגישות