ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתל דנטלי מתנדנד

אין ספק כי אחד הפחדים הגדולים ביותר של כל מי שעבר השתלת שיניים, הוא לגלות כי השתל שלו מתנדנד. השתל הדנטלי אמור להיות יציב ומקובע, בדיוק כמו כל שן אחרת. לכן מי שמרגיש שהשתל שלו איבד מהיציבות שלו ומתחיל להתנדנד בתוך חלל הפה, חייב באופן מידי לגשת לרופא השיניים. מעבר לתחושת הכאב שמתלווה לשתל המתנדנד, ייתכן ומדובר על נזק חמור לעיגון של השתל. רופא השיניים אמור לבחון את המצב ולהציע פתרון יעיל לבעיה. ללא טיפול מתאים המצב עלול להסתבך ועלול להיגרם נזק חמור לעצם ולחניכיים באזור השתל. 

ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה המתמחה בטיפולי חניכיים והשתלות. הוא מתמחה בהתקנת שתלים דנטליים והתמודדות עם השתלות כושלות. נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם ייעוץ וסיוע במקרים של שתל דנטלי מתנדנד.

שתל דנטלי מתנדנד – מה עלול לגרום לכך?

ברוב הפעמים שתל דנטלי מתנדנד נוצר כתוצאה מההתדרדרות הכללית של מצב העצם והחניכיים, שאמורים לאחוז בו ולקבע אותו למקומו. העצם האוחזת את השתל עלולה להיספג על רקע תהליך דלקתי דמוי מחלת חניכיים שנקרא פרי-אימפלנטיטיס או על רגע של כוחות סגריים מוגזמים וטראומה, דבר שגורם לשתל לאבד את היציבות שלו, ובסופו של דבר, להתנתק סופית מהעצם. לעיתים התחושה שהשתל מתנדנד נובעת משחרור של הבורג המחבר את הכתר לשתל או בשבר של הבורג או החלק הכותרתי של השתל, דבר הגורם לניידות שאינה של השתל אלא של הכתר בלבד. 

מה ניתן לעשות במקרים של שתל דנטלי מתנדנד?

הפעולה הראשונה שיש לבצע במקרים של שתל דנטלי מתנדנד היא לפנות לרופא השיניים. במצב בו תחושת הניידות נובעת מניידות של הכתר בלבד ואילו השתל עדיין מעוגן בצורה טובה לעצם, כל שצריך רופא השיניים לעשות במרבית המקרים הוא לחזק את ההברגה. לעיתים במידה והבורג שבור יהיה צורך בהחלפה של המבנה והכתר. קיימים מצבים בהם יש צורך במכשור מיוחד ומיומנות גבוהה כדי לחלץ את הבורג השבור מבלי לפגוע בשתל עצמו.

במידה והניידות נובעת משבר בחלק הכותרתי של השתל או בתהליך דלקתי או טראומתי שגרם לספיגה של העצם סביב השתל, יש להוציא את השתל.
הוצאת השתל תחייב שיקום מחדש של האזור באמצעות שתל חדש או באמצעים שיקומיים אחרים כמו גשר למשל. במידה ויש רצון לבצע שתל חדש במקום השתל שהוצא לרוב יהיה צורך בפרוצדורות מורכבות לבניית עצם במקום העצם שנספגה עקב התהליך הדלקתי או שנפגעה בזמן הוצאת השתל.

ד"ר סלוצקי הינו מומחה לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים, המחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום. נשמח לתאם לכם תור לייעוץ ולקבלת מידע נוסף, במטרה לקבל את כל האינפורמציה הדרושה וכמובן הטיפול היעיל, המתקדם והאיכותי ביותר. לתיאום תור ולקבלת פרטים נוספים, צרו קשר.

שתל דנטלי מתנדנד

תפריט נגישות