ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מחלות חניכיים הן עניין תורשתי?

מחלות חניכיים הינן קבוצה של מחלות, הפוגעות ברקמת החניכיים אשר מהווה את מנגנון האחיזה שלהן ומחברת את השן לעצם הלסת. במידה ורקמות אלו נפגעות, ישנו סיכוי גבוה לפגיעה ביציבות השיניים, דבר שמוביל לתזוזת שיניים מוגברת, נסיגת חניכיים, רגישות יתר של השיניים, מראה של שיניים מוארכות ופחות אסתטיות ובמקרים חמורים, אף נשירת שיניים. לכן, בכל מקרה של מחלת חניכיים חשוב לפנות לרופא שיניים שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את הטיפול היעיל והמקצועי ביותר. טיפול נכון יכול למנוע נזק נוסף ואף לשקם את רקמת החניכיים ולאפשר לכם ליהנות מחיוך מושלם ואסתטי, ללא שום חשש משיניים מוארכות או חניכיים נפוחות ואדומות.

מחלות חניכיים ותורשה

מחלות חניכיים גורמות עם הזמן להתנתקות החניכיים מהשיניים, דבר שמוביל ליצירת כיסים עמוקים, המתמלאים בחיידקים. ללא טיפול מתאים, הדבר יוביל להרס מנגנוני האחיזה של השיניים ולספיגת עצם. הזנחה של מצב החניכיים עלולה להוביל לאובדן שיניים וספיגת העצם שנוצרה כתוצאה ממחלת החניכיים עלולה להקשות על ביצוע שתלים כתחליף לשיניים. לכן, חשוב לתת על כך את הדעת ולא לזלזל בחניכיים שלכם. אומנם מחלות חניכיים נחשבות לנפוצות יחסית, מאחר ורוב האוכלוסייה הבוגרת סובלת במהלך חייה מדרגה מסוימת של מחלת חניכיים, אך אין הדבר מעיד על מצב נורמלי. מחלות חניכיים נוטות להופיע בתדירות גבוהה יותר בגיל מבוגר, אך גם צעירים נוטים לסבול מהבעיה. ברוב הפעמים, מחלת חניכיים מופיעה כתוצאה מרובד החיידקים שנוטה להתפתח על השיניים ולהפוך עם הזמן לאבנית. ידוע כי קיימת נטייה גנטית לפתח מחלות חניכיים, לכן אם ההורים שלכם סובלים ממחלות חניכיים, אתם נמצאים בקבוצת סיכון. אך מי שיקפיד לשמור על היגיינת הפה, יוכל להימנע מהתפתחות המחלה. 

מחלות חניכיים גנטיות – יש מה לעשות!

חשוב לזכור כי הגנטיקה שלנו אינה גזירה משמיים, לכן מי שיקפיד על צחצוח נכון של השיניים ושימוש בחוט דנטלי, יוכל להימנע ממחלת חניכיים. כמו כן, יש להקפיד על ביקורים שגרתיים אצל רופא השיניים, לצורך מעקב וביצוע של הסרת אבנית ובמקרים חמורים יותר, אף "ניקוי עמוק" של כיסי החניכיים. דלקת חניכיים מתחילה לרוב מאדמומיות, נפיחות ודימום של החניכיים. הזנחה של המצב תוביל ליצירת כיסי חניכיים, שמצריכים ניקוי עמוק. מי שלא יקפיד על ביצוע מעקב וניקוי אבנית, עלול להגיע למצב שבו השיניים פחות יציבות וישנה נטייה לתזוזת שיניים ופתיחת מרווחים. בשלב הבא, אתם עלולים לגלות כי השיניים פשוט נושרות מעצמן. לכן יש להקפיד על צחצוח נכון ולא אגרסיבי, העלול גם כן להחמיר את המצב. 

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ייעוץ לגבי מחלות חניכיים וכמובן טיפול מתאים. ד"ר סלוצקי הינו רופא שיניים מומחה לפריודונטיה, בעל וותק וניסיון של שנים בתחום. נשמח לסייע לכם להתמודד עם מחלות חניכיים, למנוע את החמרת המצב ואף להציע טיפולים מתקדמים ויעילים, על מנת לשפר את מצב החניכיים. לפרטים נוספים, צרו קשר!

האם מחלות חניכיים הן עניין תורשתי?

תפריט נגישות