דלקת חניכיים קשה

אנשים רבים סובלים במהלך חייהם מדלקות חניכיים, דבר שבא לידי ביטוי בדימום בעת צחצוח השיניים. ברוב המקרים הדלקת תעבור מעצמה, אך במידה ומדובר על דלקת שאינה חולפת, או לחילופין, מלווה בתסמינים נוספים, מומלץ לגשת לבדיקה אצל רופא שיניים שמתמחה בתחום החניכיים. דלקת חניכיים קשה הינה דלקת חניכיים שמצריכה טיפול ואבחון מעמיק יותר, דבר שניתן לקבל אך ורק אצל רופא שיניים שמתמחה בתחום. יש לזכור כי אומנם דלקת חניכיים קלה תעבור מעצמה או באמצעות טיפול הסרת אבנית בסיסי, דלקת חניכיים קשה תצריך לרוב ניקוי יסודי ומעמיק יותר ובחלק מהמקרים לא יהיה מנוס אף מטיפול כירורגי. לכן חשוב לגשת לאבחון מקיף ויסודי, לצורך התאמת תוכנית הטיפול המתאימה ביותר עבורכם.

דלקת חניכיים קשה – מה זה בעצם אומר?

קודם כל, חשוב להדגיש כי דלקת חניכיים קשה עלולה להתפתח עם השנים, כתוצאה מהזנחה של היגיינת הפה. הדבר עלול להוביל לפגיעה במערכת התמיכה של השיניים, דבר שיגרום לשיניים שלכם לזוז וליצור מרווחים חדשים. מעבר לכך, דלקת החניכיים עלולה לגרום לנסיגת חניכיים ולחשיפת שורש השן. מעבר למראה הלא אסתטי של השיניים, יש לזכור כי הדבר פוגע בעצם הלסת ועלול להוביל לפגיעה קשה ביציבות השיניים ואף לאובדן שלהם. לכן חשוב קודם כל למנוע את התפתחות הדלקת, באמצעות הקפדה על צחצוח שיניים מדויק ויומיומי, לצד שימוש בחוט דנטלי. מעבר לכך, חשוב להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים, במטרה לאבחן את הדלקת בתחילת הדרך, דבר שיכול למנוע את החמרתה. יש להקפיד על הסרת אבנית אחת לחצי שנה, במטרה להסיר את האבנית והחיידקים שנדבקו לשיניים ולחניכיים ואינם ניתנים להסרה בצחצוח שיניים רגיל.

דלקת חניכיים קשה – תסמינים וטיפול מתאים

דלקת החניכיים נוצרת כתוצאה מהצטברות של חיידקים על השיניים והחניכיים, אשר נודדים עם החמרת הדלקת לאזור שמתחת לחניכיים ולהיווצרות של כיסי חניכיים. ככל שהכיסים יעמיקו, כך הדבר יפגע יותר בעצם הלסת, דבר שמוביל לפגיעה במנגנון התאחיזה של השן. יש לפנות לרופא שמתמחה במחלות חניכיים במידה ודלקת החניכיים שלכם מאופיינת בדימום מהחניכיים, נפיחות ואדמומיות של החניכיים, רגישות מוגברת לחום ולקור, ריח רע מהפה ותזוזה של השיניים. הרופא אמור לאבחן את מצב החניכיים שלכם ולהמליץ על תוכנית טיפול מתאימה. הטיפול הראשוני יכלול לרוב הקצעת שורשים, טיפול המאפשר לנקות בצורה מקיפה את המרווחים בין השיניים לחניכיים. במידה והטיפול לא עזר, תאלצו ככל הנראה לעבור טיפול כירורגי. ניתוח חניכיים מאפשר להגיע לכיסים העמוקים ביותר ולנקות אותם. במקרים חמורים יהיה צורך בשחזור עצם הלסת.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון מקיף וטיפול בהתאמה אישית במקרים של דלקת חניכיים קשה. ד"ר סלוצקי הינו מומחה למחלות חניכיים, המחזיק בוותק וניסיון של יותר מעשור בתחום. אנו מקפידים על יחס אישי ואדיב לכל אורך הדרך. לתיאום תור, צרו קשר!

דלקת חניכיים קשה