ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניכיים נסוגות - איך מטפלים?

אנשים רבים סובלים מתופעה של חניכיים נסוגות, כתוצאה ממחלת חניכיים או צחצוח אגרסיבי. מדובר על מצב שחשוב להתייחס אליו, מאחר והזנחה עלולה לגרום לפגיעה באחיזת השיניים ולהוביל לאיבוד השיניים. לכן במקרים מסוג זה חשוב לפנות לרופא שיניים שמתמחה בתחום, במטרה להבין כיצד למנוע את התדרדרות המצב באמצעות צחצוח נכון ושמירה על היגיינת הפה, ובמידת הצורך, לבצע פרוצדורות כירורגיות לכיסוי השורשים החשופים ולצורך עיבוי והרחבת החניכיים ושמירה על השיניים.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי חניכיים נסוגות. ד"ר סלוצקי הינו רופא שיניים מקצועי ומיומן, שמתמחה בפריודונטיה ועוסק בטיפול במחלות חניכיים.

חניכיים נסוגות – מה עלול לגרום לכך?

כולנו כבר יודעים כי חיוך של מיליון דולר, מהווה את כרטיס הכניסה למקומות עבודה מרשימים ולחוגים חברתיים יוקרתיים. כתוצאה מכך, אנשים רבים מקפידים על צחצוח השיניים ואף משתמשים בחוט דנטלי. רבים אחרים סובלים ממחלת חניכיים ומזניחים את הטיפול בה, דבר שמוביל לנסיגת חניכיים ולאיבוד השיניים. מחלת חניכיים עלולה להתפתח כתוצאה מהזנחה של חלל הפה ומהצטברות של אבנית ורובד חיידקים, שהורסים את הרקמות התומכות בשיניים. קיים סוג אחר של נסיגת חניכיים שאינו על רקע של מחלת חניכיים ומופיע אצל רבים המקפידים על היגיינת הפה אך מבצעים את פעולת הצחצוח בצורה אגרסיבית מידי, שהורסת את רקמת החניכיים העדינה. כמו כן, גורמים נוספים עלולים להביא לנסיגת חניכיים מסוג זה כמו למשל, יישור השיניים שעלול להוביל לדחיקת השורש של השיניים מחוץ למעטפת הלסת, דבר שיגרום לנסיגת העצם ולאחר מכן, לנסיגת חניכיים. עם העלייה בגיל, ישנה נטייה לנסיגת חניכיים, אך היא עלולה להופיע גם בגיל צעיר יותר. 

טיפול ומניעה של חניכיים נסוגות

נסיגת חניכיים נוטה להתקדם, במידה והיא אינה מטופלת כראוי. לכן חשוב להיות במעקב של רופא השיניים ולפנות לרופא שיניים שמתמחה בתחום, במקרה של התדרדרות. ניתן למנוע את ההתקדמות באמצעות צחצוח עדין, שימוש בחוט דנטאלי והקפדה על הסרת אבנית תקופתית. עם זאת, ככל שהשורש של השן יהיה חשוף יותר, כך השיניים הפגועות יהיו ארוכות יותר לעומת שיניים אחרות שנפגעו פחות וזה יוביל לפגיעה אסתטית משמעותית שתבטא בחיוך לא הרמוני ועם שיניים ארוכות. בנוסף, חשיפת השורשים עלולה להוביל לרגישות גוברת לחום ולקור. במקרים מסוג זה, יהיה צורך בטיפול כירורגי, כגון השתלת חניכיים. באמצעות הטיפול ניתן לעבות את רקמת החניכיים ולכסות את אזור השורש החשוף. הטיפול הנפוץ ביותר כולל שימוש בשתל חניכיים עצמי, מאחר והוא אינו מצריך שימוש בחומרים אחרים. אופציה נוספת, היא להשתמש בתחליף רקמה העשוי מרקמת עור אנושית שעברה עיבוד או תחליף רקמה שעשוי מקולגן של בע"ח. 

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי וטיפול יעיל במקרים של חניכיים נסוגות. ד"ר סלוצקי מחזיק בתואר מומחה לפריודונטיה משנת 2011 ומתמחה בביצוע השתלת חניכיים בשיטות המתקדמות והיעילות ביותר בתחום. נשמח לתאם עמכם תור לקבלת ייעוץ מקצועי ולבחון את ההתאמה שלכם לשיטות הטיפול השונות. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר עוד היום!

נסיגת חניכיים

תפריט נגישות