תזוזות שיניים - על מה זה יכול להעיד?

אנשים רבים מגלים להפתעתם כי הם סובלים מתזוזות שיניים, דבר שיכול להיגרם מסיבות שונות. בחלק מהמקרים מדובר על תזוזות שיניים הנגרמות כתוצאה מחבלה או תאונה.

במקרים רבים, תזוזת השיניים קשורה בהתפתחות של מחלת חניכיים שפגעה במנגנון התאחיזה של השן וכתוצאה מכך, השיניים מתחילות להתנדנד ולנוע, דבר שגורם ליצירת מרווחים בין השיניים, במיוחד בין השיניים הקדמיות. חשוב לציין כי הדבר אינו פוגם רק במראה האסתטי של החיוך שלכם, אלא מעיד על הרס הסיבים האחראיים על אחיזת השיניים ועל ספיגת עצם. ללא טיפול מתאים אצל רופא שיניים המתמחה במחלות חניכיים, אתם עלולים להגיע למצב של אובדן שיניים.

תזוזות שיניים – כל הסיבות לפנות באופן מידי לפריודונט

כל אחד עלול לסבול מדלקת חניכיים, המתאפיינת בחניכיים אדומות, מגורות ונפוחות. רוב האנשים מגלים אודות הדלקת בזמן צחצוח השיניים, מאחר ודלקות חניכיים נוטות לגרום לדימום בזמן הצחצוח או בזמן אכילה של מאכלים קשים. חשוב לזכור כי מי שמזניח את הטיפול בדלקת החניכיים ואינו שומר על היגיינת הפה, עלול להגיע למצב של מחלת חניכיים מתקדמת. מדובר על מחלת חניכיים הגורמת לריח רע מהפה, הפרשה של מוגלה מהחניכיים, נסיגת חניכיים, נזק בלתי הפיך למנגנון האחיזה של השן ולבסוף לאובדן שיניים. לכן תזוזת שיניים עלולה להעיד על מצב שבו רקמת החניכיים נסוגה ושורשי השיניים חשופים, ואינם מוגנים עוד ברקמות שנועדו לתמוך בשיניים. ברגע שהחניכיים מתנתקות מהשיניים, הסיבים שנועדו לחבר את השן לעצם נהרסים והעצם נספגת ונעלמת. במקרים מסוג זה יהיה צורך בטיפול חניכים מתקדם כולל ניתוחי חניכיים על מנת לשקם את מנגנון האחיזה של השיניים.

מה חשוב לדעת לגבי תזוזות שיניים?

נהוג להאמין כי מחלות חניכיים מופיעות בעיקר בקרב קשישים, אך למעשה הן יכולות להופיע גם בגיל צעיר. רבים סובלים ממחלות חניכיים מבלי בכלל להיות מודעים לכך, מאחר והתסמינים המשמעותיים מופיעים לרוב לאחר שכבר נגרם נזק בלתי הפיך למנגנון האחיזה של השיניים. לכן רוב האנשים פונים לרופא השיניים לאחר שהם מבחינים בתזוזות שיניים ויצירה של מרווחים. אך מי שיקפיד על היגיינת הפה ושימוש במברשת רכה וחוט דנטלי, יכול להקטין משמעותית את הסיכון לפתח מחלת חניכיים. כמו כן, יש להקפיד על ביקורים תכופים אצל רופא השיניים לצורך ביקורת וכמובן לא לשכוח להגיע בקביעות לשיננית, לצורך הסרה מקצועית של רובד החיידקים והאבנית שנוצרה בין השיניים. יש לזכור כי ישנם אנשים בעלי נטייה גנטית לפתח מחלת חניכיים, לכן יש לקחת זאת בחשבון.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ייעוץ וסיוע במקרים של מחלות חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק במעל לעשור של וותק וניסיון בתחום. אנו מתמחים בטיפול מתקדם במחלות חניכיים, לצד ניתוחי חניכיים בשיטות חדשניות, התקנת שתלים דנטליים, השתלות עצם ועוד. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

תזוזות שיניים - על מה זה יכול להעיד?