ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגים שונים של מחלות חניכיים

מחלות חניכיים נחשבות לנפוצות בקרב האוכלוסייה הבוגרת, אך כל אחד עלול לפתח מחלת חניכיים כתוצאה מאי שמירה על היגיינת הפה. במקרים קשים, בהם מחלת החניכיים אינה מטופלת כראוי וישנה הזנחה של המצב, הדבר עלול להוביל לאובדן השיניים. כמובן שמדובר על תהליך הדרגתי, הכולל תחילה אדמומיות, נפיחות, כאב ודימום של החניכיים. בהמשך ישנה התפתחות של המחלה, דבר שמשפיע על מנגנון התאחיזה של השיניים. כתוצאה מכך, מתפתח נסיגת חניכיים, השיניים מתחילות להתנדנד ונוצרים מרווחים חדשים בין השיניים. במקרים מסוג זה חשוב לפנות באופן מידי לפריודונט, שיוכל לאבחן את דרגת החומרה של מחלת החניכיים שלכם ולהציע טיפול בהתאמה אישית, על מנת לעצור את המחלה ולסייע בתיקון המצב.

סוגים שונים של מחלות חניכיים – מה כדאי לכם לדעת?

קודם כל, כדאי לציין כי רוב מחלות החניכיים נחשבות למצבים כרוניים, שכלל אינם מורגשים עד לשלבים המתקדמים של המחלה. היום ידוע כי ישנו קשר בין מחלות חניכיים לבין מחלות שונות, כגון סכרת ומחלות לב. לכן אנשים שסובלים ממחלות מסוג זה, אנשים מעשנים ונשים בהיריון, נמצאים בסיכון מוגבר לפתח מחלות חניכיים. הסיבה העיקרית להתפתחות של מחלת חניכיים היא זיהום חיידקי, אשר מוביל ביחד עם התגובה הדלקתית של הגוף להרס מנגנון האחיזה של השן. ישנם מצבים שונים שמגבירים את הסיכון להתפתחות של מחלת חניכיים, כגון מצבי דחק וסטרס, תרופות מסוימות, גנטיקה, אוסטאופורוזיס, שינויים הורמונליים וכדומה.
 

סוגים שונים של מחלות חניכיים שכדאי לכם להכיר

מחלות חניכיים מתחלקות לכמה סוגים, בהתאם לרמת המפושטות של המחלה ולסוג הרקמות המעורבות. הצורה הקלה ביותר של מחלות החניכיים היא דלקת חניכיים, המופיעה אצל רוב האנשים בשלב מסוים של החיים. הדלקת פוגעת ברקמות הרכות אך אינה מגיעה עדיין לעצם או למנגנון התאחיזה של השן. לעומת זאת, מחלת חניכיים כרונית הינה מחלה מתקדמת יותר, המערבת את העצם התומכת וכוללת את הרס מנגנון האחיזה של השן. מצב חריף שעלול להתפתח בתוצאה ממחלת חניכיים היא מורסה בחניכיים (אבצס), המהווה זיהום מוגלתי באזור כיס החניכיים. המורסה עלולה להביא להרס מהיר של מנגנון האחיזה של השיניים, לכן חשוב לטפל בה במהירות. כמו כן, חשוב להכיר את האופציה של נגע משולב חניכיים ושורש, המתחיל בתור זיהום בשורש השן ועלול להתקדם לכיוון החניכיים, או להיפך. בכל אחד מהמקרים האלו יש צורך לפנות במהירות לרופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים, על מנת להבטיח לעצמכם אבחון מדויק של חומרת המחלה וטיפול יעיל ומקצועי.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול מקיף במגוון רחב של מחלות חניכיים שונות. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המתמחה בטיפול במחלות חניכיים. אנו מקפידים על שיטות הטיפול המתקדמות והיעילות ביותר, במטרה לספק את הטיפול המקיף והאיכותי ביותר עבורכם. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר!

סוגים שונים של מחלות חניכיים

תפריט נגישות