ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לצחצח שיניים נכון? - להבטיח את בריאות הפה

רוב האנשים יודעים כי יש צורך לצחצח שיניים על בסיס יומיומי, מאחר והדבר חיוני לבריאות הפה. אך רק מעטים נותנים על כך את הדעת, מאחר ולרוב נהוג להתייחס לצחצוח השיניים כאל עוד מטלה יומיומית, שרוב האנשים מבצעים באופן אוטומטי. למעשה, צחצוח נכון של השיניים יכול למנוע מכם לא מעט טיפולים כואבים ויקרים אצל רופא השיניים, לכן מומלץ לתת על כך את הדעת ולהקפיד על צחצוח נכון ומדויק. יש לזכור כי צחצוח אגרסיבי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לרקמת החניכיים, דבר שיוביל לנסיגת חניכיים וליצירת מראה של שיניים ארוכות ולא אסתטיות. מעבר לכך, צחצוח נכון חיוני להסרת שכבת החיידקים שנוטה להידבק אל השיניים, מאחר ומי שלא יקפיד על כך, עלול לסבול ממחלות חניכיים ומנזק לשיניים.

החשיבות של צחצוח שיניים בצורה הנכונה והמדויקת ביותר

צחצוח נכון של השיניים חיוני על מנת לשמור על רקמת החניכיים והשיניים. רובד החיידקים המצוי באופן קבוע על השיניים נוטה להפריש כימיקלים שונים, שגורמים לדלקות חניכיים ולנזק לשיניים. מי שלא יקפיד להסיר את הפלאק, עלול לסבול מחניכיים אדומות, נפוחות ומדממות, לצד חורים בשיניים. במקרים חמורים יותר, שכבת החיידקים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למנגנון האחיזה של השיניים, כתוצאה מהרס הרקמות שנועדו לקבע את השיניים לעצם. לכן הדבר עלול להוביל לתזוזת שיניים, יצירת מרווחים בין השיניים ואף לאובדן השיניים. לכן כל מי שמעוניין להבטיח את בריאות הפה שלו, חייב להקפיד על צחצוח שיניים יומיומי, לצד שימוש בקיסמי שיניים או חוט דנטלי. מעבר לכך, מומלץ להגיע לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים ולא לוותר על ביקור אצל השיננית, במטרה להסיר את שכבת האבנית ולהבטיח ניקוי יסודי יותר של השיניים. 

טיפים לצחצוח שיניים אפקטיבי

צחצוח שיניים צריך להתבצע באמצעות מברשת רכה, שאינה פוגעת ברקמת החניכיים. יש להניח את המברשת באזור המפגש בין השיניים לחניכיים, כך שחלק ממנה יונח על החניכיים וחלק על השיניים. מומלץ לוודא כי מלאכת הצחצוח אורכת 2 דקות, על מנת להבטיח צחצוח איכותי והסרה של כל רובד החיידקים. כדאי לחלק את הפה ל- 4 חלקים ולהקדיש חצי דקה לצחצוח של כל אחד מהחלקים. זוהי הדרך האידיאלית ביותר להבטיח צחצוח יסודי של כל השיניים שלכם. מי שעייף או אין לו את הזמן להשקיע בצחצוח השיניים בשעות הבוקר, יכול לקחת את מברשת השיניים לעבודה. כמו כן, מי שעייף מידי לצחצח שיניים בלילה, יכול לצחצח מיד אחרי ארוחת הערב.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול מקיף ויסודי במחלות חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו פריודונט בעל וותק וניסיון של שנים בטיפולי חניכיים והשתלות, שישמח לסייע ולייעץ לכם בתחום. אנו מבצעים ניתוחי חניכיים רגנרטיביים ואסתטיים, התקנת שתלים דנטליים והשתלות עצם. למידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

איך לצחצח שיניים נכון? - להבטיח את בריאות הפה

תפריט נגישות