ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החלמה מניתוח בחניכיים

אנשים רבים נאלצים לעבור ניתוחי חניכיים למטרת טיפול במחלת חניכיים מתקדמת או למטרות אסתטיות. ברוב המקרים הטיפול הראשוני במחלת חניכיים יכלול הקצעת שורשים, על מנת לנקות את כיסי החניכיים ולמנוע את התקדמות המחלה. אך במקרים חמורים, לא יהיה מנוס מביצוע של ניתוח חניכיים, על מנת לעצור את הנזק שנגרם למערכת התמיכה של השן. הניתוח מתבצע לרוב בהרדמה מקומית, אך כאשר מדובר על מטופלים עם חרדה, ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה כללית. בכל מקרה, חשוב שהניתוח יתבצע על ידי מומחה לפריודונטיה, מאחר וזוהי הדרך היחידה להבטיח לעצמכם את התוצאה המקצועית ביותר. הפריודונט חייב להקפיד על תנאים סטריליים ולספק לכם את כל ההנחיות הנדרשות לאחר הניתוח. החלמה מניתוח בחניכיים אינה נעימה, אך במידה וההליך יעבור בהצלחה, תוכלו ליהנות משיניים יציבות וחניכיים בריאות.

החלמה מניתוח בחניכיים – מה חשוב לדעת מראש?

קודם כל, יש לזכור כי על מנת להבטיח את הצלחת הניתוח, יש צורך לשמור על היגיינה אוראלית מעולה, לאזן את מצב הסכרת וכמובן להפסיק לעשן. מיד לאחר הניתוח, יש צורך להקפיד על נטילת אנטיביוטיקה בהתאם להוראות הרופא, במקביל לנטילת כדורים משככי כאבים. ניתן להניח קרח על הלחי, על מנת להוריד את הנפיחות באזור. מיד לאחר הניתוח צפויה נפיחות קלה, בשל היווצרות של בצקת באזור. ב- 24 השעות הראשונות יש להרבות בשתייה קרה וניתן לאכול מזון רך וקר, אך יש להימנע ממאכלים או שתייה חמה. אין לשטוף או לגרגר את הפה, מאחר והדבר מעודד דימום. במידה וקיים דימום שאינו נחלש ואינו נפסק, יש צורך ליצור קשר עם הרופא המנתח. מעבר לכך, אסור לעשן ויש להימנע מפעילות גופנית ושהייה במקומות חמים. יום לאחר הניתוח ניתן לשטוף את הפה, לאכול מזון חם ולצחצח שיניים בכל הפה, מלבד אזור הניתוח. 

החלמה מניתוח בחניכיים – למה עליכם לצפות?

לאחר ניתוח חניכיים יש להקפיד על חיטוי הפה באמצעות שטיפות ייעודיות, שאותן מתחילים 24 שעות לאחר הניתוח, על בסיס של פעמיים ביום, לאחר צחצוח השיניים. יש להמשיך בשטיפות עד להורדת התפרים, מאחר והן נועדו למנוע התפתחות של זיהום באזור הניתוח. כעשרה ימים לאחר הניתוח נקבע תור להסרת תפרים וסילוק התחבושת. הרופא אמור לספק לכם הנחיות מדויקות לגבי שמירה על ניקיון אזור הניתוח, כדי למנוע היווצרות של זיהום. יש לזכור כי ריפוי אזור הניתוח אורך בין 5 – 6 שבועות, לכן חשוב להישאר סבלניים ולא לשכוח ליטול את האנטיביוטיקה ומשככי הכאבים בהתאם להוראות הרופא. במידת הצורך, ניתן להגיע לביקורות נוספות.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם ניתוחי חניכיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו נספק לכם ייעוץ אישי והכוונה לגבי החלמה מניתוח בחניכיים, כולל כל ההנחיות הנדרשות. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, בעל וותק וניסיון של יותר מעשור בתחום. לקביעת תור לייעוץ ולקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

החלמה מניתוח בחניכיים

תפריט נגישות