איך דלקת חניכיים יכולה להסתבך, ובמה זה מתבטא?

רבים סובלים מדלקת חניכיים, המתבטאת באדמומיות, נפיחות ותחושת כאב בחניכיים. חשוב לזכור כי הזנחה של דלקת חניכיים עלולה להוביל למצב של מחלת חניכיים. מדובר על קבוצה של מחלות הפוגעות בחניכיים כך שמנגנון התמיכה של השיניים נפגע ויש ספיגה של העצם שסובבת את השן. הביטוי השכיח של פגיעה זו הוא נסיגת חניכיים כאשר המשך הידרדרות המחלה מובילה לבסוף לאובדן השיניים. מחלות חניכיים שכיחות יותר מעל גיל 35 אך חשוב לזכור כי הן יכולות להופיע בכל גיל, אפילו בגיל הילדות. לכן חשוב להקפיד על ביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים, במטרה "לתפוס" את המחלה בזמן ולמנוע נזק בלתי הפיך.

דלקת חניכיים – מה גורם לכך וכיצד היא עלולה להסתבך?

דלקת חניכיים עלולה להיגרם כתוצאה משכבת הפלאק, המורכבת מרובד החיידקים שמכסה את השיניים. מדובר על שכבה דביקה, שנוטה להסתייד ולהפוך לאבנית. חשוב לציין כי ישנו קשר גנטי להתפתחות של מחלות חניכיים, לכן כדאי להיות מודעים לכך. בכל מקרה, מי שמקפיד על היגיינת הפה וצחצוח נכון של השיניים, יכול להפחית משמעותית את הסיכון של הופעת דלקת החניכיים וכך גם לצמצם את הסיכון להופעת מחלת חניכיים כרונית. לכן ברגע שהחניכיים שלכם מתחילות לדמם בזמן צחצוח והופכות לאדומות ונפוחות, יש לטפל בבעיה ולא להזניח אותה. באמצעות ביקור קבוע אצל השיננית ניתן להסיר את האבנית שנוצרה ולמנוע את החמרת הדלקת. במידה והדלקת אינה חולפת, יש צורך לגשת לרופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים, לצורך קבלת תוכנית טיפול אישית.

מה כדאי לדעת לגבי דלקת חניכיים שהסתבכה?

דלקת חניכיים שהוזנחה ולא טופלה כראוי, תתבטא בהרס העצם והסיבים התומכים בשיניים. כתוצאה מכך, נראה מצבים של נסיגת חניכיים, ניידות של השיניים וכמובן רגישות יתר באזור. בשלב ההתחלתי של המחלה הטיפול מתאפיין בהסרה יסודית רובד החיידקים והאבנית שנמצאים ע"ג השורש ומתחת לשולי החניכיים (בכיסי החניכיים). הדבר אמור לעצור את התקדמות המחלה ולמנוע נזק נוסף. במקרים קשים יותר, אין ברירה אלא לבצע הליך כירורגי שמטרתו לצמצם את עומקם של כיסי החניכיים ולטפל בפגמים שנוצרו בעצם שסביב השיניים. ללא טיפול מתאים השיניים ימשיכו לזוז, ייפתחו מרווחים בין השיניים ולבסוף הדרדרות זו תוביל לאובדן השיניים. יש לזכור כי לרוב מחלות חניכיים מתקדמות בהדרגה, אך ללא תחושת כאב משמעותית. לכן ברגע שמופיעים התסמינים של כאב משמעותי, ריח רע מהפה, הפרשה של מוגלה מהחניכיים ומורסות, מדובר כבר על נזק בלתי הפיך לרקמת החניכיים. לכן חשוב להיות במעקב תמידי אצל רופא השיניים ולשים לב לתסמינים הראשוניים כדי לטפל בדלקת מוקדם ככל הניתן.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם בנוגע לטיפול היעיל ביותר במקרים של דלקת חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המתמחה בטיפול במחלות חניכיים, ביצוע של ניתוחי חניכיים רגנטיביים ואסתטיים, התקנת שתלים דנטליים וניתוחים מורכבים לבניית רכסים. לקביעת תור לייעוץ, צרו קשר!

איך דלקת חניכיים יכולה להסתבך, ובמה זה מתבטא?