ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דלקת חניכיים תרופות סבתא - עד כמה הן באמת יעילות?

כל אחד עלול לסבול מדלקת חניכיים, הנגרמת מחיידקים. ברוב הפעמים מדובר על מצב שבו החניכיים הופכות לאדומות, רגישות, נפוחות ומופיע דימום בזמן צחצוח השיניים. חשוב לדעת כי ללא טיפול מתאים בדלקת החניכיים, המצב עלול להתדרדר והדלקת הפשוטה עלולה להפוך לדלקת כרונית, הפוגעת לא רק ברקמות הרכות של החניכיים, אלא גם במנגנון האחיזה של השיניים ובעצם הלסת. לכן חשוב לזכור כי הזנחה של המצב ככל הנראה לא תסייע לכם להיפטר מהדלקת. באמצעות הקפדה על צחצוח שיניים יומיומי ושימוש בחוט דנטלי תוכלו לשמור על היגיינת הפה ולהקטין באופן מהותי את הסיכון להתפתחות דלקת החניכיים. כמו כן, יש להקפיד על ביקור תקופתי אצל רופא השיניים, לצד הסרת אבנית יסודית. זוהי הדרך היעילה ביותר למנוע מראש את התפתחות הדלקת ולטפל בדלקות קלות. במקרים חמורים יותר, יהיה צורך לפנות לרופא שיניים שמתמחה במחלות חניכיים, על מנת לאבחן את רמת החומרה של הדלקת ולהציע את הטיפול היעיל ביותר עבורכם.

דלקת חניכיים תרופות סבתא – אופציה טבעית

הרפואה העממית מכילה לא מעט תרופות סבתא שונות, שיכולות לסייע במקרים של דלקת חניכיים קלה. חשוב לציין כי במידה והדלקת אינה עוברת, או לחילופין, במידה והיא ממשיכה להתפתח ולהתפשט, חשוב לפנות באופן מידי לרופא השיניים. מי שמעוניין להשתמש בתרופות סבתא, יכול להסתייע במי מלח או בסודה לשתייה, על מנת לחטא את האזור ולעודד את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף. אומנם תרופות סבתא מעולם לא הוכחו כיעילות מבחינה קלינית, אך אנשים רבים מעידים כי מדובר על שיטות שמסייעות להם. חשוב לציין כי בחלק מהמקרים תרופות הסבתא אכן יכולות להקל על תחושת הכאב ולהפחית את הנפיחות, אך מדובר על טיפול בתסמינים בלבד. לכן מי שסובל מדלקות חניכיים חוזרות, חייב לפנות לרופא השיניים במטרה להבין את שורש הבעיה. 

תרופות סבתא לדלקת חניכיים שכל אחד חייב להכיר

תרופת הסבתא הנפוצה ביותר כוללת גרגור של מי מלח. מי המלח יכולים להפחית את עוצמת הכאב ואת רמת הדלקתיות. תרופות סבתא אחרות כוללות מים מהולים במיץ לימון, דבש ועלי מנטה טחונים וברפואה ההודית ממליצים על שימוש בשמן קוקוס לחיזוק החניכיים והשיניים. שיטות אחרות כוללת שתיית תה גרניום או מריחה של שמן ציפורן עם שמן קוקוס ישירות על החניכיים. חשוב לזכור כי שיטות אלו אינן מוכחות מחקרית ואף עלולות להחמיר את הדלקת ובכל מקרה, אין להשתמש בהן כתחליף לטיפול רפואי. ההמלצה הכללית היא לפנות לרופא שיניים שהוא מומחה למחלות חניכיים, על מנת לטפל בבעיה מוקדם ככל הניתן.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לספק לכם מידע עדכני, אבחון וטיפול במקרים של דלקת חניכיים. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, המחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר!

דלקת חניכיים תרופות סבתא - עד כמה הן באמת יעילות?

תפריט נגישות