ד"ר גיל סלוצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דלקת חניכיים סביב כתר

הכתר מותקן על השן עד לגובה החניכיים ומהווה תחליף לצורה הטבעית של השן. יש צורך להשתמש בכתר במקרים בהם השן הטבעית איבדה חומר שן רב כתוצאה מעששת נרחבת ("חור גדול) או שבר. מאחר והכתר צמוד לחניכיים ומודבק באמצעות דבק ייעודי לשארית השן שתחתיו הוא הופך לחלק בלתי נפרד מחומר השן ועלול בחלק מהמקרים לסייע בהתפתחות דלקת חניכיים. למשל, במקרים בהם ישנו מרווח בין הכתר לבין השיניים הסמוכות לו, שאריות מזון עלולות להילכד במרווח ולגרום לדלקת החניכיים. הלחץ שנוצר על החניכיים כתוצאה מהמזון הדחוס, בשילוב עם חיידקים המפרקים את שאריות המזון, יגרום בסופו של דבר לדלקת חניכיים, העלולה לפגום בתקינות רקמת החניכיים ובעצם המצויה מתחתיה.

דלקת חניכיים סביב כתר – מה כדאי לדעת בנושא?

חשוב לדעת כי דלקת חניכיים סביב הכתר עלולה להיגרם לא רק כתוצאה ממרווח גדול מידי בין הכתר לשן הסמוכה, אלא גם כתוצאה ממרווח הדוק מידי. במידה והכתר צמוד מידי לשן הסמוכה, הדבר לא יאפשר ניקוי של המרווח שבין השיניים ועלול לגרום להתפתחות דלקת חניכיים. כמו כן, כתר שאינו מותאם לשן שתחתיו וחורג מגבולות מהשן עלול לגרום ללחץ על החניכיים ולנסיגת חניכיים. מסיבות אלו יש צורך להקפיד על כתר איכותי ומקצועי, המותאם לגודל השן באופן מושלם וממוקם כראוי בתוך חלל הפה. באמצעות הקפדה על דיוק מירבי בהתקנת הכתר ומתן תשומת לב להתממשקות שלו עם שאר השיניים, ניתן למנוע דלקות חניכיים ונזקים נוספים לשיניים.

טיפול ומניעה במקרים של דלקת חניכיים סביב כתר

מעבר לצורך להקפיד על כתר מדויק ואיכותי, חשוב לזכור כי ניתן למנוע דלקת חניכיים סביב הכתר, באמצעות הקפדה על היגיינת הפה. יש צורך לצחצח היטב את השיניים ולהתעכב מעט יותר על אזור הכתר, על מנת להסיר את כל הפלאק הנוצר במקום במשך היום. חשוב להקפיד על צחצוח מדויק ויסודי לפחות פעמיים ביום, לצד שימוש בחוט דנטלי, המבטיח הסרה של שאריות מזון שנתקעו בין השיניים. כמו כן, יש צורך להקפיד על ביקורים אצל השיננית, על מנת להבטיח לעצמכם ניקוי יסודי של הפלאק והסרת האבן שנוצרת על השיניים לאורך הזמן. ניקוי יסודי של השיניים יאפשר למנוע את התפתחות הדלקת ויחסוך לכם לא מעט התעסקות מיותרת. במקרים חמורים יותר, יהיה צורך בניקוי עמוק של הכיס המצוי בין השן המוכתרת לבין החניכיים. רופא שיניים המתמחה בחניכיים יוכל לאבחן את המצב ולהתאים עבורכם את הטיפול היעיל ביותר.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם במקרים של דלקת חניכיים סביב כתר. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה והוא מתמחה בטיפול יעיל ומתקדם במחלות חניכיים. למידע נוסף, צרו קשר.

טיפול בדלקת חניכיים

תפריט נגישות