האם ריח רע מהפה מעיד על דלקת חניכיים?

אנשים רבים סובלים מריח רע מהפה, כתוצאה ממגוון רחב של גורמים שונים. בחלק מהמקרים מדובר על בעיות במערכת העיכול, אך לא פעם מדובר על דלקת חניכיים.

דלקת חניכיים נגרמת כתוצאה מזיהום חיידקי מתמשך, העלול לגרום עם הזמן לפגיעה במנגנון התמיכה של השן ולנסיגת חניכיים.

הזנחה של דלקת חניכיים עשויה להוביל להתפתחות של מחלת חניכיים, המאופיינת בהתפתחות של כיסי חניכיים המאופיינים ברובד חיידקים ואבנית תת-חניכיים הגורמים לריח רע מהפה. מעבר לכך, דלקת חניכיים מאופיינת בחניכיים רגישות, נפוחות ומדממות, המצריכות טיפול מהיר, במטרה למנוע התפתחות של מחלה חמורה יותר, שתוביל עם הזמן לאיבוד השיניים.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי דלקת חניכיים וריח רע מהפה הנובע ממנה. ד"ר סלוצקי מומחה לפריודונטיה ומחזיק בוותק וניסיון של שנים בתחום, לצד הקפדה על שיטות העבודה החדשות והמתקדמות ביותר.

דלקת חניכיים וריח רע מהפה – מה כדאי לעשות?

קודם כל, יש לזכור כי ריח רע מהפה אינו מעיד רק על דלקת חניכיים, מאחר ואנשים רבים סובלים מהבעיה מסיבות רבות ומגוונות.

חשוב לדעת כי תחושת רעב חזקה, בעיות במערכת העיכול, נזלת כרונית "המטפטפת על החלק האחורי של הלשון ואפילו התפתחות של פטריה על הלשון, עלולים לגרום לריח חזק מחלל הפה. אך במידה ושללתם את כל הסיבות האלו, כדאי שתפנו לרופא שיניים שמתמחה בתחום מחלות החניכיים, על מנת לקבל ייעוץ וטיפול חניכיים מתאים.

דלקות חניכיים חריפות מאופיינות לרוב בריח רע מהפה, אשר אינו עובר גם לאחר צחצוח שיניים ושימוש בשטיפה דנטלית. במקרים בהם ישנה רגישות בשיניים או בחניכיים כתוצאה ממזון או שתיה חמים או קרים, כאבים בזמן הלעיסה או נסיגת חניכיים, חשוב לפנות באופן מידי לרופא שיניים שמתמחה בתחום.

מה כדאי לדעת לגבי דלקת חניכיים ריח רע מהפה?

דלקת חניכיים וריח רע מהפה עלולים להתפתח כתוצאה מאי הקפדה על היגיינת הפה, מאחר וחלקיקי המזון נתקעים בין השיניים ומגבירים את רובד החיידקים. הדבר עלול לגרום לריח רע מהפה ולעודד את התפתחות דלקת החניכיים. כמו כן, מוצרי טבק עלולים להוביל לריח לא נעים מחלל הפה, ואף מגבירים משמעותית את הסיכון לסבול ממחלת חניכיים. ככל שדלקת החניכיים מתקדמת יותר, כך "כיסי החניכיים" המתאפיינים בחיידקים באזור שמתחת לשולי החניכיים, הולכים ומעמיקים, וגורמים לריח חזק מחלל הפה.

ניתן למנוע את התופעה על ידי הקפדה על צחצוח נכון של השיניים ושימוש בחוט דנטלי על בסיס יומיומי. מומלץ לנקות גם את הלשון, מאחר והיא עלולה להכיל חלקיקי מזון ורובד חיידקים, המוסיפים לבעיית הריח. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים שמתמחה בתחום, על מנת לקבל את הייעוץ והטיפול הרפואי המתאים לכם.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע לכם במקרים של דלקת חניכיים ריח רע מהפה. ד"ר סלוצקי מתמחה בטיפול במחלות חניכיים ומשתמש בשיטות הטיפול המתקדמות והיעילות ביותר. לקבלת ייעוץ מקצועי ומידע נוסף, צרו קשר.

האם ריח רע מהפה מעיד על דלקת חניכיים?