טיפולי חניכיים בהריון

נשים רבות סובלות מבעיות שיניים ומבעיות חניכיים בזמן ההיריון, מאחר והשינויים ההורמונליים משפיעים על מצב החניכיים. נהוג לחשוב שלאחר הלידה החניכיים יסתדרו מעצמם, אך למעשה מומלץ לטפל בדלקות החניכיים מוקדם ככל הניתן. בחלק מהמקרים הדלקת המתפתחת במקום עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, לכן חשוב לא לזלזל ולא לדחות את הטיפול, אלא לגשת לרופא שיניים המתמחה בטיפול בחניכיים. זוהי הדרך היעילה ביותר לשמור על בריאות השיניים והחניכיים ולמנוע אי נוחות, המתבטאת בדימום, נפיחות, אדמומיות ורגישות של רקמת החניכיים.

החשיבות של טיפולי חניכיים בהריון

קודם כל, חשוב לזכור כי דלקת חניכיים המתפתחת בזמן ההיריון נחשבת לנפוצה במיוחד, מאחר ונשים רבות סובלות מהתופעה. אך ללא טיפול מתאים, הדלקת עלולה להחמיר ולגרום להרס של מנגנון התאחיזה של השיניים. כתוצאה מכך, התמיכה בשיניים תרד והסיכון לאיבוד השיניים רק ילך ויעלה. מעבר לכך, כדאי לדעת כי דלקת חניכיים עלולה להשפיע גם על בריאות התינוק, מאחר ומחקרים הראו כי ישנו קשר בין מחלת חניכיים ללידה מוקדמת של עוברים במשקל נמוך. מדובר על סיכון של פי 2 ללידה מוקדמת או לחילופין, לידה של תינוקות במשקל נמוך מהרצוי. דלקת החניכיים גורמת לעליה ברמת פקטורי דלקת בזרם הדם ואלו משפיעים על הרחם והשליה וכך ככל הנראה מעלים את הסיכון ללידה המוקדמת ולמשקל הנמוך של העובר. אך באמצעות בדיקה וטיפול מתאים בדלקת החניכיים לפני הלידה, ניתן למזער את הסיכונים ולשמור על בריאות החניכיים.

טיפולי חניכיים בהריון – נקודות חשובות שכדאי להכיר

נשים הסובלות ממחלת חניכיים בזמן ההיריון, יתחילו לרוב בטיפול שמרני, הכולל ניקוי עמוק. טיפול זה ידוע גם בשם הקצעת שורשים. במהלך הטיפול נעשה ניקוי יסודי של שורש השן, במטרה להסיר את רובד החיידקים והאבנית שנוצרו במקום. כיסי החניכיים נוטים להתמלא בחיידקים, לכן ניקוי עמוק מאפשר לנקות אותם ולהסיר את הרעלים השונים, המופקים על ידי החיידקים. טיפול זה יכול להפחית את מקרים של לידה מוקדמת או משקל לידה נמוך בקבוצות אוכלוסייה שנמצאות בסיכון גבוה לכך. לכן מדובר על טיפול שכדאי לשקול בחיוב, במקרים של מחלות חניכיים בזמן ההיריון. מעבר לכך, הטיפול נועד כמובן לעצור את הדלקת ולהפחית את התסמינים שלה, על מנת לשפר את איכות חייה של האם לעתיד. מומלץ לבצע את טיפולי החניכיים וטיפולי השיניים בשליש השני, במטרה למזער סיכונים פוטנציאליים. כמחצית מהנשים בהיריון יחוו דלקת חניכיים בשליש השני או השלישי, כתוצאה מעליות ברמת האסטרוגן והפרוגסטרון, המשפיעים על רובד החיידקים באזור החניכיים. מעבר לכך, יש להקפיד על היגיינת הפה ועל צחצוח השיניים ושימוש בחוט דנטלי, במטרה לשמור על השיניים והחניכיים.

אנו בקליניקה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכן בתחום של טיפולי חניכיים בהריון. ד"ר סלוצקי הינו מומחה לפריודונטיה, בעל וותק וניסיון של שנים בתחום. אנו מתמחים בטיפולי במחלות חניכיים ונשמח לסייע לכן לשמור על בריאות החניכיים והשיניים שלכן. לפרטים נוספים, צרו קשר.

טיפולי חניכיים בהריון