Close this search box.

טיפולי חניכיים

טיפול חניכיים לא כירורגי

טיפולי חניכיים הינם נפוצים באוכלוסייה ורבים מאיתנו יסבלו ממחלות חניכיים במהלך חיינו, במידת חומרה משתנה. הדלקת בחניכיים גורמת לנפיחות בחניכיים מסביב לשן, והחניכיים משנים את צבעם מוורוד לאדום. סממנים נוספים לדלקת בחניכיים הם דימום וריח רע מהפה. במקרים רבים, ובמידה והדלקת אינה חמורה, ניתן לטפל בה באמצעות טיפול אצל השיננית להסרת אבנית והקפדה על היגיינת פה. אולם, בהיעדר טיפול מיידי, וללא שהאבנית הוסרה, הולכת ומחמירה הדלקת ועולה הצורך בניקוי עמוק יותר. טיפול זה נקרא "הקצעת שורשים" או "ניקוי עמוק".

טיפול ניקוי חניכיים עמוק

טיפול חניכיים זה מתבצע לאחר בדיקת חניכיים הכוללת רישום של עומק כיסי החניכיים סביב השיניים, בדיקת ניידות של השיניים וצילומי רנטגן. לאחר הבדיקה נקבעת אבחנה של סוג וחומרת מחלת החניכיים ובהתאם מותאמת תכנית הטיפול.

טיפול בדלקת חניכיים

טיפול בדלקת חניכיים מתחלק לרוב למספר שלבים בהתאם לסוג וחומרת המחלה. רופא מומחה לחניכיים יחליט, בהתאם לבדיקות ולמידע שבפניו על דרך הטיפול המתאים לאותו מקרה. אורך הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המצב. כשמדובר בדלקת קלה באופן יחסי, ניתן לבצע את הניקוי בטיפול אחד, אך כאשר הדלקת במצב מתקדם יותר ומפושטת בכל אזורי הפה, יוקדשו לטיפול מספר מפגשים.

הצלחת טיפול חניכיים לא כירורגי

הצלחתו של טיפול חניכיים לא כירורגי תלויה הן במומחיות של הרופא המטפל אך גם בהקפדתו של המטופל על הנחיות ושמירה על היגיינת פה, כמו צחצוח שיניים, ביקור אצל השיננית וביקורת אצל הרופא המטפל. הקפדה מצדו של המטופל על כלל ההנחיות יתרמו להצלחת ההליך, להחלמת הדלקת ותימנע טיפולים מורכבים ולא נעימים בהמשך הדרך.