מניעת מחלות חניכיים

75% מכלל האוכלוסייה סובלים מבעיות חניכיים בדרגות שונות רובם אינם מבינים את החשיבות של טיפול מתאים ומניעה. הסימנים הראשונים של מחלת חניכיים הם נפיחות ודימום מהחניכיים. ללא טיפול מתאים, הדלקת עלולה להחמיר ולהתפשט, דבר שיוביל למחלת חניכיים חמורה יותר שמלווה בריח רע מהפה ופגיעה ביציבות השיניים. הזנחה חמורה של מצב החניכיים, תוביל בסופו של דבר לאיבוד השיניים. לכן חשוב לטפל בחניכיים שלכם ולא להזניח את מצבם, מאחר ובאמצעות מניעת מחלות חניכיים, תוכלו לשמור על השיניים ולחסוך לעצמכם לא מעט כאב, התעסקות וכסף.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי מניעת מחלות חניכיים. ד"ר סלוצקי מחזיק בתואר מומחה לפריודונטיה והוא מתמחה בתחום מעל 10 שנים. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ובכל בעיה.

מניעת מחלות חניכיים – על מה חשוב לתת את הדעת?

חשוב לזכור כי הפה שלנו מכיל באופן קבוע כמויות גדולות של חיידקים, העלולים לפגוע בשיניים ובחניכיים שלנו. חיידקים אלו מצטברים על השיניים בצורה של פלאק והצטברות זו לאורך זמן עלולה לגרום להתפתחות של דלקת. ניתן להסיר את הפלאק באמצעות צחצוח נכון ומדויק של השיניים, לפחות פעמיים ביום. הדבר מקטין באופן מהותי את הסיכון להתפתחות של מחלות חניכיים ולכן נחשב לאחת ההמלצות החשובות והחיוניות ביותר בתחום. מעבר לכך, לצורך מניעת מחלות חניכיים, יש צורך להגיע באופן קבוע לשיננית, מאחר ובאמצעות ניקוי יסודי ומקצועי של השיניים, ניתן להסיר את כל שאריות הפלאק והאבנית ולהבטיח לעצמכם חניכיים בריאות יותר. חשוב לציין כי ניתן למנוע את מרבית מחלות החניכיים, באמצעות הקפדה על היגיינה, הכוללת צחצוח נכון, שימוש בחוט דנטלי וניקוי מקצועי אצל השיננית. בנוסף, חשוב להימנע מצחצוח אגרסיבי, הפוצע את החניכיים ועלול לגרום לנסיגת חניכיים

החשיבות של מניעת מחלות חניכיים

מחלות חניכיים גורמות להרס הדרגתי של הרקמה הסובבת את השן ותומכת ביציבות שלה  וגורמות בסופו של דבר לאיבוד השיניים. כמו כן, יש לזכור כי מחלות חניכיים גורמות לאיבוד עצם, דבר המקשה על ביצוע שתלים דנטליים כתחליף לשיניים האבודות ומצריך שלב מקדים של השתלת עצם. לכן, ההמלצה הכללית היא לעשות הכל כדי להימנע ממחלות חניכיים, באמצעות אמצעים פשוטים ויומיומיים, שכל אחד יכול להשתמש בהם. במידה וכבר יש לכם מחלת חניכיים, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים שמתמחה בתחום, על מנת לעצור את ההתקדמות ולטפל בחניכיים בצורה היעילה ביותר. במידה ואתם סובלים מחניכיים מדממות, אדומות, נפוחות או רגישות, כדאי לכם לגשת לבדיקה ולא להזניח את המצב. ובכך להימנע מהדרדרות למצב חמור יותר והיווצרות ריח רע מהפה, כיסים עמוקים בין השיניים לחניכיים, נסיגת חניכיים, שיניים רופפות ושינויים במנשך.

אנו במרפאה של ד"ר סלוצקי נשמח לסייע לכם בתחום של מניעת מחלות חניכיים ולטפל במחלות חניכיים קיימות. למידע נוסף, צרו קשר.

מניעת מחלות חניכיים